Сезонът на наградите в MotorTrend е в разгара си, като на фокус е една от най-престижните в индустрията – „Автомобил на годината“. Отличието се връчва от 1949 г. насам по строго определени правила. За да участва, един автомобил трябва да бъде изцяло нов или значително обновен за съответната година. Важно е да се отбележи, че моделите не се състезават пряко един срещу друг, тъй като сравнение между Porsche Panamera и Honda Civic не би било справедливо. Вместо това всеки автомобил се оценява по шест основни критерия: стойност, безопасност, ефективност, представяне спрямо предназначението, напредък в дизайна и инженерно съвършенство.
Тестовият процес започва на специализиран полигон, където се оценяват всички инфоразвлекателни системи и технологии, а автомобилите се управляват един след друг върху разнообразни настилки. След два дни полето от участници се стеснява до финалисти – автомобилите, които най-добре покриват критериите. След това те се тестват в реални условия по 34-километров маршрут, съчетаващ всякакви пътища и трафик. Накрая екипът провежда обсъждане и гласуване, за да определи носителя на емблематичната награда „Златен калипер“.
Audi S3 / RS3 – ПРЕТЕНДЕНТ
Компактните спортни модели на Audi са обновени с освежен интериор и екстериор, а RS3 все още разполага с впечатляващ петцилиндров турбо двигател. Автомобилите предлагат отлично сцепление, управление, достойно за писта, и повече мощност, но цената им е сравнително висока.
Audi A5 / S5 – ПРЕТЕНДЕНТ
A4 седан, A5 купе и кабриолет, A5 Sportback и S5 Sportback вече са в историята. На тяхно място идва новото A5/S5, което има за цел да запълни всички пазарни ниши, които тези модели са заемали. Предлагат добра стойност и практичност, но остава въпросът дали не се опитват да покрият твърде широк спектър.
Audi A6 / S6 E-Tron – ФИНАЛИСТ
Може да се каже, че A6 E-Tron и неговата спортна версия S6 E-Tron са от решаващо значение за настоящето и бъдещето на Audi. Въпреки че компанията е произвела някои от най-харесваните автомобили през годините, изненадващо все още не е печелила наградата „Златен калипер“.
Audi E-Tron GT – ПРЕТЕНДЕНТ
За тези, които търсят динамиката на електрическо Porsche, но не желаят да бъдат виждани в такъв автомобил, E-Tron GT е идеалният избор. Като механичен близнак на Taycan, E-Tron GT е бърз, атрактивен и вече предлага по-голям пробег и по-бързо зареждане.
BMW M2 – ФИНАЛИСТ
Настоящото поколение на Серия 2 със задно задвижване спечели сърцата на мнозина, като както стандартният модел, така и M2 се представят отлично в почти всяко състезание на MotorTrend. Сега M2 се завръща с повече мощност, подобрения в интериора и още по-бърза реакция на двигателя.
Dodge Charger Daytona EV – ФИНАЛИСТ
Новият електрически Charger предизвиква смесени реакции. Моделът участва в надпреварата с версии с две и четири врати. Очаква се и появата на варианти с двигатели с вътрешно горене, но електрическата версия впечатлява с просторен интериор, изненадващо пъргаво управление за размерите си и фантастичен дизайн.
Honda Civic Hybrid Hatchback – ФИНАЛИСТ
Може да е изненадващо, но Civic Hybrid хечбек е сериозен претендент за титлата на най-рафинирания малък автомобил на пазара. Задвижването е отлично настроено, ефективността е висока, а моделът може да достави удоволствие дори на ентусиастите.
Mercedes-AMG CLE53 – ФИНАЛИСТ
CLE53 се предлага като купе и кабриолет, като в състезанието участва версията със сгъваем покрив. Автомобилът безспорно кара всеки пътник да се чувства специален и би бил чудесно допълнение към всеки гараж, независимо от версията на каросерията.
Mercedes-AMG E53 – ФИНАЛИСТ
Бързо комби. Това словосъчетание винаги предизвиква вълнение. E53 заслужава място в пантеона на великолепните спортни комбита благодарение на хармоничната си хибридна система, прекрасния външен вид и динамичното представяне.
Porsche Panamera 4S E-Hybrid – Претендент
Panamera е бърз автомобил, изглежда по-добре от всякога и се управлява далеч по-добре, отколкото би се очаквало за размерите му. В същото време обаче е студен и дистанциран, изключително скъп и много сложен. Това е автомобил, който предизвиква смесени чувства.
Porsche Taycan 4S Cross Turismo – Претендент
Taycan се включва безшумно в тазгодишната надпревара във версията си комби Cross Turismo. Причината са новите актуализации, които не само осигуряват по-голям пробег, но и го превръщат в най-бързо зареждащия се автомобил, тестван досега. Ако цената му беше по-достъпна, това можеше да бъде перфектният електрически автомобил.
Porsche 911 Carrera T – Претендент
Ако съвършенството беше единственият критерий за „Автомобил на годината“, 911 T вероятно щеше да си тръгне с трофея. От критериите, които действително се взимат предвид, този 911 покрива отлично поне два, но остава въпросът за другите четири.
Toyota GR Corolla – Претендент
Свирепият трицилиндров мъник, който всички обичат да управляват на предела, се класира за тазгодишния конкурс благодарение на някои промени в задвижването и новопредлаганата автоматична скоростна кутия. Автоматикът със сигурност ще разшири привлекателността му, но не е сигурно, че е разширил и набора от умения на автомобила.
Volkswagen Golf GTI / R – Финалист
GTI и Golf R винаги са били синоним на удоволствие от шофирането. Последното поколение обаче при дебюта си не успя да впечатли заради спорна ергономия и не особено добра технологична интеграция. Сега, след премахването на много от сензорните бутони, с подобрени технологии и още по-усъвършенствана динамика, тези „хотхечове“ (мощни спортни хечбеци) са сила, с която всеки трябва да се съобразява.
Последвайте ни в Google News