Изследователи от Националната лаборатория „Оук Ридж“ (ORNL) в Тенеси, САЩ, обявиха значителен успех в областта на безжичното зареждане, постигнат с електрически Hyundai Kona.
Електромобилите променят из основи начина, по който използваме автомобилите си, но зарядната инфраструктура все още е сериозно предизвикателство.
Безжичното зареждане улеснява процеса, но страда от един повтарящ се проблем, свързан със загубата на енергия – проблем, който американските изследователи може би вече са решили.
Рекордна ефективност при зареждане със 100 kW
Технологията за безжично зареждане елиминира нуждата от кабели, но досега не беше достатъчно ефективна. На практика голяма част от използваната енергия просто се губи по време на процеса.
Екипът в Тенеси е успял да постигне 96% ефективност при безжично зареждане на Hyundai Kona Electric с мощност 100 kW.
Това е сериозно постижение. От една страна, то означава, че почти цялата енергия се използва за захранване на автомобила, вместо да се губи. От друга, позволява батерията да се зареди до 50% само за 20 минути.
Резултатите са дори още по-добри при лабораторни тестове, където екипът е достигнал ефективност от 97%.
Един от ключовите проблеми при батериите за електромобили
Технологията на батериите все още има няколко предизвикателства, като едно от тях е именно енергийната ефективност. В идеалния случай 100% от енергията, за която се плаща, трябва да достига до батерията.
В реалността обаче между 10 и 15 процента от енергията се губят по време на зареждане.
Домашното зареждане обикновено е най-евтиният, но и най-малко ефективен метод. За разлика от него, обществените бързи зарядни станции са по-ефективни, но и значително по-скъпи.
На теория безжичното зареждане е най-ефективният метод от всички, но към момента се предлага само за няколко серийни автомобила, включително за бъдещия електрически Porsche Cayenne.
Последвайте ни в Google News