Проблем с окабеляването на Hyundai Ioniq 5 води до ремонти за хиляди долари

Собственици на Hyundai Ioniq 5 в САЩ се оплакват от сметки за ремонт на стойност над 10 000 долара, причинени от повреден или корозирал кабелен сноп под шофьорската седалка. Проблемът изглежда е широко разпространен, но въпреки това от Hyundai отказват да покрият разходите, настоявайки, че щетите са причинени от външни фактори, а не от производствен дефект.

Уязвимост в дизайна

Съвременните автомобили са изключително сложни, с десетки хиляди компоненти, включително стотици микрокомпютри, контролери и километри кабели. Всеки конектор в тези системи е потенциална точка на отказ, особено при корозия. Когато към това се добави и лошо инженерно решение, резултатът може да бъде скъпоструващ проблем за клиентите или за самите производители.

Някои собственици на Hyundai Ioniq 5 научиха това по трудния начин. Оказва се, че различни проблеми са причинени от кабелен сноп на седалката, който е монтиран твърде близо до пода на автомобила. Това води както до механични повреди, като прещипани или скъсани кабели при попадане на предмети под седалката, така и до корозия на конекторите при навлизане на вода.

Случай от Флорида: бутилка вода и сметка за 12 000 долара

Един от случаите получи широка медийна гласност, след като собственик на Ioniq 5 от Флорида е бил принуден да плати почти 12 000 долара за подмяна на кабелния сноп. Майкъл Маккормик разказва, че ремонтът се е наложил, след като бутилка с вода се е разляла на задната седалка и автомобилът е започнал да показва неизправности.

Според Маккормик бутилката е паднала на пода и водата се е разляла под шофьорската седалка. Скоро след това на приборното табло светнали няколко предупредителни лампи, мигачите спрели да работят, а автомобилът не можел да бъде изключен. В сервизния център му обяснили, че кабелният сноп е корозирал и трябва да бъде сменен, като прогнозната цена на ремонта била 11 882 долара.

Отказ от гаранционно покритие

За да се усложнят нещата, от Hyundai отказали да покрият ремонта по гаранция, тъй като повредата била причинена от „външни фактори“, а не от производствен дефект. Застрахователната компания също отхвърлила иска с мотива, че проблемът е резултат от корозия, натрупана с времето, а не от внезапна случайна повреда.

Въпреки че разлятата вода изглежда като правдоподобна причина, е възможно автомобилът да е бил повреден от вода по време на по-ранно наводнение, което е често явление във Флорида. Това от своя страна би могло да е причинило бавната корозия на кабелния сноп.

Нарастващ брой оплаквания и рискове за безопасността

Въпреки това, много други собственици съобщават за подобни скъпи ремонти, причинени от чисто механични повреди на кабелите, висящи под седалката. Снимки и видеоклипове, споделени онлайн, показват как кабелите се трият в мокета при движение на седалката напред и назад и лесно могат да бъдат повредени, ако под нея попадне предмет.

Засега от Hyundai не са предложили решение, освен да отхвърлят гаранционни искове. Като се има предвид, че все повече собственици научават за този проблем, очаква се ситуацията да ескалира до издаването на сервизен бюлетин или дори до сервизна акция. Проблемът засяга и безопасността, тъй като въпросният кабелен сноп включва конектори, свързани с въздушните възглавници.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации