Проблем със зареждането на новите модели Rivian в студено време

Софтуерна грешка пречи на зареждането от стандартни AC станции

Бързото зареждане на електрически автомобил при ниски температури понякога е предизвикателство поради спецификата на литиево-йонните батерии. За тази цел съществува функцията за предварително подгряване, чиято цел е да затопли батерията преди свързване към бърза DC станция. При моделите, които не предлагат тази опция, зареждането в студа отнема много повече време или изобщо не може да започне.

Обикновено този проблем засяга само бързото DC зареждане, докато повечето литиево-йонни батерии приемат по-ниски мощности от AC зарядни станции (Тип 2) без затруднения. Въпреки това, някои собственици на Rivian съобщават, че техните автомобили изпитват проблеми със зареждането именно на станции от Тип 2. Неизправността е забелязана наскоро, след като температурите в някои части на САЩ спаднаха значително. Изненадващо, зареждането на бързи DC станции е било възможно безпроблемно.

Засегнати са само обновените модели

Проблемът засяга само автомобилите от второ поколение (обновените модели), като при първата генерация подобни случаи не са регистрирани. Ситуацията създава сериозно неудобство, тъй като не се появява никакво предупреждение и собствениците откриват сутрин, че автомобилите им не са се заредили през нощта. Макар засега да няма постоянно решение, съществува лесен начин за заобикаляне на проблема – използване на функцията за подгряване на батерията дори при зареждане от Тип 2.

Това е и препоръката на сервизните центрове на Rivian, докато не бъде предложено окончателно решение. Ако подгряването не помогне, следващата стъпка е рестартиране на системата. В случай че и това не даде резултат, на собствениците се препоръчва да използват близка DC станция за бързо зареждане, което би трябвало да работи безпроблемно.

Причината и очакваното решение

Причината все още не е официално назована, но изглежда, че автомобилите Rivian от второ поколение не могат да подгреят батерията, когато са свързани към зарядно устройство от Тип 2. Химичният състав на батерията е без значение, тъй като собственици на автомобили както с NMC, така и с LFP батерии съобщават за сходни проблеми при температури под 0°C.

Един от собствениците решава да проведе експеримент, за да провери как точно температурите влияят на зареждането. Той потвърждава във форумите на Rivian, че зареждането от Тип 2 става невъзможно, когато температурата на батерията падне под минус 1°C. Дори повишаването на температурата над тази стойност не помага, а рестартирането на системата също не променя ситуацията. Автомобилът е започнал да приема заряд едва когато батерията е достигнала 10°C.

Това не е първият път, в който се случва подобен проблем. Автомобилите от второ поколение са имали подобна грешка и миналата година. Макар всички да са смятали, че неизправността е отстранена, сега тя се появява отново. Добрата новина е, че Rivian знае за проблема и е обещала решение, което ще бъде предложено със следващата софтуерна актуализация 2025.46.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации