В свят с все по-малко седани, тази версия на Panamera не успява да остави трайно впечатление. Ако следите нашата програма „Автомобил на годината“, може би сте изненадани да видите Porsche Panamera отново толкова скоро. Моделът участва и миналата година, но не успя да стигне до финалния кръг. Тази година обаче се завръща с напълно различно задвижване и сериозни обновления, което му дава втори шанс за титлата.
Този път оценяваме плъгин хибридната (PHEV) версия, която е изцяло преработена. Базовият 2,9-литров V6 турбодвигател е запазен, но вече е свързан с обновена осемстепенна скоростна кутия с двоен съединител PDK. В нея е интегриран електромотор, за разлика от предишното решение, при което той беше прикачен. Електромоторът се захранва от литиево-йонна батерия с 45% по-голям капацитет (но не и физически размери), която вече съхранява до 25,9 кВтч (21,8 кВтч използваеми). В нивото на оборудване 4S E-Hybrid, общата системна мощност достига 536 к.с. и 750 Нм въртящ момент.
Автомобилът може да се движи само на ток със скорост до 140 км/ч, въпреки че за постигане на официалния пробег от 45 км според EPA е препоръчително спазването на ограниченията. Мощността на бордовото зарядно устройство Level 2 е увеличена до 11,2 кВт, което намалява времето за зареждане.
Автомобилните ентусиасти вероятно се чудят защо моделите Panamera Turbo и Turbo S E-Hybrid с техните V8 двигатели не участват в състезанието. Причината е, че техните базови цени надхвърлят поставения от нас таван.
Няма как да се отрече инженерното съвършенство, заложено в този автомобил и в обновената му хибридна система. Управлява се също толкова брилянтно, въпреки допълнителното тегло, возията е прекрасна, а при скорост от 160 км/ч се усеща изключително стабилен.
Комбинацията от мощността на бензиновия двигател и електромотора е плавна и прецизна, като предоставя точно това, което е необходимо, с възможно най-малко сътресения. Макар несъмнено да бихме предпочели мощта на Turbo версиите, този шестцилиндров двигател е напълно достатъчен за почти всякакви ситуации извън пистата.
Въпреки всичко това обаче, Panamera не оставя трайна следа. Никой не излезе от него с огромно желание да го кара отново. По отношение на екзотика и динамика, Taycan го засенчва на всяко ниво. Разбира се, Panamera има своята логика с лесното зареждане с гориво, по-голямото пространство на задните седалки и в багажника, както и с по-луксозния и изолиран интериор. Малко хора обаче купуват автомобили от марки като Porsche напълно рационално. Такъв автомобил трябва да притежава вродена харизма, а тук тя липсва.
Има и няколко неща, които просто не ни харесаха. Системата за поддържане на лентата все още работи лошо, което е непростимо за автомобил от този ценови клас. Новият дизайн, както отвън, така и отвътре, е стилен, но не и вълнуващ. Сензорният контролен панел предизвиква смесени чувства, а управлението на вентилационните отвори през екрана е тромаво, а не иновативно.
В крайна сметка не можем да кажем, че не харесваме Panamera като цяло. Просто останахме безразлични към чара му, особено на фона на базовата цена от 126 450 долара за хибрида и 138 150 долара за тестваната версия 4S E-Hybrid.
Този преглед е част от нашите тестове за „Автомобил на годината“ за 2026 г., в които всеки автомобил се оценява по шест ключови критерия: ефективност, дизайн, безопасност, инженерно съвършенство, стойност и изпълнение на предвидената функция.
Последвайте ни в Google News