Продажбите на електрически автомобили Ford отбелязаха рекорден ръст през третото тримесечие

Благодарение на силното търсене на Mustang Mach-E, F-150 Lightning и хибридните си модели, Ford отбеляза най-успешното си тримесечие в сегмента на електрифицираните автомобили досега.

Ford отчете седмия си пореден месец на растеж и завърши успешно третото тримесечие. Успехът не се дължи само на един или два модела. Освен традиционните автомобили с двигатели с вътрешно горене като Bronco, Explorer и Expedition, които също се представиха силно, електрифицираните леки и товарни автомобили счупиха рекорди.

През тримесечието Ford и Lincoln са продали общо 85 789 електрифицирани автомобила, което включва както хибриди, така и изцяло електрически модели. Това представлява ръст от 19,8% в сравнение със същия период на миналата година. Делът на тези автомобили достига 15,7% от общия обем продажби на компанията, докато през предходното тримесечие е бил 13,5%.

Част от тези продажби несъмнено се дължат на желанието на купувачите да се възползват от данъчните облекчения, които изтекоха на 30 септември. Въпреки това изглежда, че Ford и GM са намерили начин да запазят стимулите за по-дълго време.

Ръст при изцяло електрическите модели

Значителният напредък на Ford в продажбите на изцяло електрически автомобили потвърждава тази тенденция. Компанията е доставила 30 612 електромобила през тримесечието, което е увеличение с 30,2% спрямо същия период на 2024 г. Водеща роля има Mustang Mach-E, който записа най-доброто си тримесечие от пускането си на пазара през 2020 г., като продажбите му нараснаха с 50,7% до 20 177 броя. F-150 Lightning също отбеляза рекордно тримесечие с 10 005 продадени пикапа, което е ръст от близо 40%.

Хибридите все още съставляват по-голямата част от електрифицираните продажби на Ford с 55 177 реализирани бройки. F-150 Hybrid продължава да бъде най-продаваният пълноразмерен хибриден пикап в Америка с 22 212 продажби. В същото време Maverick Hybrid доминира в сегмента на средноразмерните хибридни пикапи, отбелязвайки ръст от 11,5%.

Андрю Фрик, президент на подразделенията Ford Blue и Model e, заяви, че резултатите подчертават баланса на компанията между различните видове задвижване. Той отбеляза силното представяне както при бензиновите и хибридните, така и при изцяло електрическите модели, като същевременно спомена и растежа на платените софтуерни услуги, вградени в автомобили като Expedition, Explorer и F-150.

Баланс между старото и новото

Докато някои големи автомобилни производители се адаптират към променящия се пазар, Ford изглежда се движи уверено напред. Вероятно компанията ще изпревари GM и Stellantis взети заедно по отношение на продажбите на електрифицирани автомобили тази година. Ford постига това, докато моделите с двигатели с вътрешно горене също се радват на успех.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации