Докато BYD засилва господството си в електрическите превозни средства.

Производителят на електрически превозни средства Tesla продължава свободното си падане и през май. Продажбите му на ключови европейски пазари отново спаднаха. Междувременно основният му глобален конкурент, BYD, продължава експоненциалния си темп на продажби в Обединеното кралство, Франция, Италия, Германия и Испания, като по този начин засилва господството си на пазара на електрически превозни средства. Компанията, ръководена от милиардера Илон Мъск, за втори пореден месец изостава от BYD по отношение на обема на продажбите на петте основни европейски пазара. Европейските потребители започват да избират китайски производители, които предлагат технологично високоефективни продукти и с по-ниски средни цени от моделите на Tesla.

По-конкретно, северноамериканският производител е продал 7074 превозни средства в Обединеното кралство, Франция, Италия, Германия и Испания през май и 31 337 превозни средства на тези пет пазара. От своя страна, китайската фирма BYD е продала общо 9261 превозни средства в Испания, Германия, Италия и Обединеното кралство – въпреки че не оперира във Франция – и 34 844 бройки на пазарите, на които не присъства. Във Франция, Tesla постигна най-лошите си резултати през май, с 2197 доставки, но с 67,2% по-малко от миналата година. Тези данни само задълбочават годишния спад на продажбите на Tesla до -47,2%, с 8277 – почти наполовина по-малко от миналата година.

Продажбите на нови автомобили на Tesla също са спаднали с 29% на испанския пазар миналия месец, със 794 регистрации, според данни на Anfac. По подобен начин, продажбите, регистрирани до момента, също са намалели с 19%, като северноамериканската компания е продала 4534 електрически превозни средства. Тези цифри са много различни от тези на BYD. От пристигането си в Испания през март 2023 г., азиатската фирма консолидира експоненциален растеж на продажбите месец след месец. През май BYD увеличи продажбите си с 12 (+1099%), а само през май е натрупала 7788 продажби, което представлява повече от осемкратно увеличение на регистрациите (+744,7%). Въпреки че регистрациите на електрически превозни средства в Германия нараснаха с повече от 40% през май, Tesla продължи да намалява продажбите си на германския пазар, с 36,2% спад през последния месец (1210 продажби) и 57,7% спад (7030 продажби) от началото на годината – най-големият ѝ спад в Европа.

Междувременно китайската група BYD е увеличила продажбите си девет пъти през май (+823,9%) с 1857 доставки, а продажбите си в Германия (+498,2%) досега през 2025 г. са се увеличили с повече от шест пъти (+498,2%).

В Обединеното кралство BYD отново доминира в продажбите в сравнение с Tesla. Китайците продадоха 3025 нови автомобила във Великобритания (+407,5% през май), компенсирайки 36%-ния спад в продажбите на Tesla миналия месец, само с 2016 автомобила.

На годишна база обаче разликата между BYD и Tesla е в полза на северноамериканската компания, въпреки спада от 7,8%, с 15 002 продажби досега. BYD се стреми да изпревари Tesla следващия месец, с ръст на продажбите си от над шест пъти (+570,9%) досега, общо 14 807 бройки.

В Италия Tesla отново изостава от основния си китайски конкурент, въпреки ограниченото присъствие на BYD на италианския пазар. Американската компания е доставила 855 нови автомобила през май (намаление от 20,3%), което допълнително влошава кумулативните данни на марката на италианския пазар, със спад от 7,1% до 4771 доставки досега. Въпреки това, през май BYD вече регистрира повече продажби с 1945 и е натрупала 7601 регистрации на своите електрифицирани модели до момента.

Участието на главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск в американската политика се отрази на фондовия пазар на компанията му. Tesla падна с повече от 17% на Нюйоркската фондова борса от началото на годината. Междувременно BYD е спечелила 33% на Хонконгската фондова борса от 1 януари.

 

Източник: La Razón

 

, ,

Подобни публикации