Производството на Tesla Cybercab започва през 2026 г.

Дългоочакваният автономен автомобил на Tesla най-накрая наближава производствената линия. Изпълнителният директор Илон Мъск обяви пред инвеститори по време на годишната среща на компанията в четвъртък, че производството на Cybercab — напълно автономен автомобил с две врати — ще стартира в Gigafactory на Tesla в Тексас през април 2026 г.

Автомобил без шофьор

Cybercab, представен за първи път по време на събитието “We, Robot” миналата година, е проектиран да работи без волан, педали или човешка намеса. Той ще използва същите компютърни системи и сензори, които задвижват софтуера “Full Self Driving” на Tesla, въпреки че в настоящите автомобили тази система все още изисква надзор от страна на водача.

Възможността Cybercab да се движи без ръчни контроли ще зависи до голяма степен от одобрението на регулаторните органи. Председателят на борда на директорите на Tesla, Робин Денхолм, заяви пред Bloomberg миналия месец, че ако се наложи, автомобилът може да бъде оборудван с волан и педали.

Революция в производството

От Tesla твърдят, че производственият процес на Cybercab ще се различава коренно от традиционното автомобилостроене. Чрез метода, който Мъск нарича “Unboxed”, различните части на автомобила ще се изработват поотделно и ще се сглобяват накрая, вместо да преминават по конвенционална поточна линия.

Мъск обясни пред акционерите, че производството на Cybercab ще прилича повече на това на масова потребителска електроника, отколкото на традиционна автомобилна поточна линия. Той заяви, че системата може да позволи на Tesla да произвежда по един автомобил на всеки десет секунди — темп, значително по-бърз от стандартните производствени цикли.

Според Мъск, ако това бъде постигнато, процесът може да поддържа производство до пет милиона автомобила годишно. Въпреки това историята на изпълнителния директор с прекалено оптимистични срокове кара много анализатори да приемат тези числа с известна предпазливост.

Амбиции срещу реалност

Новината идва на фона на одобрението от акционерите на Tesla на рекордния компенсационен пакет на Мъск на стойност 1 трилион долара. Възнаграждението му е обвързано с постигането на няколко амбициозни цели, включително пускането на 10 милиона роботаксита и продажбата на 20 милиона автомобила в рамките на десетилетие.

Въпреки че Tesla остава най-скъпият автомобилен производител в света, инвеститорите следят отблизо дали проектът Cybercab може да се превърне в печелившо начинание. За Мъск роботаксито отдавна е крайъгълен камък във визията му за бъдещето на компанията, а стартът на производството през 2026 г. може да определи дали тази визия най-накрая ще стане реалност.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации