Проучване на 1300 електромобила разбива митовете за батериите, Kia и Tesla са сред лидерите

Ново мащабно проучване от Швеция предоставя важна информация за състоянието на батериите при употребявани електрически автомобили и нанася сериозен удар по скептиците. То развенчава един от най-упоритите митове – че батериите се износват бързо и изискват скъпа подмяна.

Шведската платформа за продажба на употребявани автомобили Kvdbil е провела мащабен тест, анализирайки състоянието на батериите на над 1300 употребявани електрически коли и плъгин хибриди, от които 723 са били изцяло електрически. Основният извод е категоричен: страховете от бърза деградация на батериите са силно преувеличени.

Резултатите показват, че впечатляващите 8 от 10 тествани електромобила са запазили над 90% от първоначалния си капацитет. Въпреки че от проучването не споделят данни за средния пробег на автомобилите, това е изключително положителен резултат, който би трябвало да вдъхне увереност на купувачите на вторичния пазар.

Мартин Райнхолдсон, ръководител на тестовия отдел в Kvdbil, заяви, че износването на автомобилната батерия се случва бавно благодарение на модерните технологии и интелигентния дизайн, включително ефективното охлаждане на клетките. Според него тези резултати опровергават мита, че батериите на употребяваните автомобили не издържат дълго.

Кои са моделите с най-издръжливи батерии?

Класацията на изцяло електрическите модели с най-добро средно състояние на батерията е особено интересна. Kia заема първите две места със своите модели EV6 и Niro Electric, които последователно показват отлични резултати. Веднага след тях се нарежда Tesla Model Y, което е добра новина, като се има предвид, че това е най-продаваният модел в списъка.

Пълната класация на първите 10 модела изглежда така:

  1. Kia EV6
  2. Kia Niro Electric
  3. Tesla Model Y
  4. Opel Mokka-e
  5. Mazda MX-30
  6. Audi Q4 e-tron
  7. Fiat 500e
  8. Volvo XC40 Recharge
  9. Citroën e-C4
  10. Volkswagen ID.4

При класирането на марките като цяло (включвайки всички техни електрически модели), Tesla се нарежда на четвърто място след Kia, Audi и Opel. Съществуват обаче опасения, че този резултат може да се дължи на по-голямата средна възраст и пробег на тестваните автомобили Tesla в сравнение с останалите. За по-точна съпоставка данните трябва да бъдат нормализирани спрямо пробега.

Проучването потвърждава и това, което повечето собственици на електромобили вече знаят: най-добрият начин за поддържане на батерията е спазването на добри навици за зареждане. Това включва ограничаване на ежедневното зареждане до 80% от капацитета и свеждане до минимум на употребата на бързи DC зарядни станции.

Батериите може да надживеят автомобилите

Години наред един от основните аргументи срещу навлизането на електрическите автомобили беше необоснованият страх, че батерията ще стане безполезна след 5 до 8 години, което ще доведе до разходи за подмяна в размер на десетки хиляди. Макар подмяната на батериите наистина да остава скъпа, митът, че тя е неизбежна, бива постепенно разбит.

Данните показват, че модерните батерии с течно охлаждане са изключително издръжливи. Фактът, че 80% от всички тествани електромобили запазват над 90% от капацитета си, трябва да изгради доверие в прохождащия пазар на употребявани електрически автомобили. Започва да изглежда все по-вероятно батериите да надживеят самите превозни средства, в които са поставени.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации