Qualcomm Technologies и BMW Group представиха Snapdragon Ride Pilot – новата си система за автоматизирано шофиране, която е резултат от тригодишно сътрудничество. Тази модерна система е изградена върху платформите „система върху чип“ (SoC) Snapdragon Ride на Qualcomm и използва водещата софтуерна платформа Snapdragon Ride AD, разработена съвместно от двете компании.

Системата е проектирана да отговаря на най-високите стандарти за безопасност и поддържа нива на автономност, вариращи от базовите изисквания на програмите за оценка на нови автомобили (NCAP) до възможности от Ниво 2+ за движение по магистрала и навигация в градски условия с автопилот. Snapdragon Ride Pilot дебютира в изцяло новото BMW iX3, първият сериен автомобил от Neue Klasse на BMW, и е сертифицирана за употреба в над 60 държави, като се очаква разширяване до над 100 държави през 2026 г. Платформата вече е достъпна за всички световни автомобилни производители и доставчици от първо ниво чрез Qualcomm Technologies.

Разработката на софтуерната платформа Snapdragon Ride AD е доказателство за глобално сътрудничество, в което над 1 400 специалисти от различни локации, включително Германия, САЩ, Швеция, Румъния и тестовия център на BMW за автономно шофиране в Чехия, са работили заедно в продължение на три години.

Накул Дугал, генерален мениджър в Qualcomm Technologies, заяви, че сътрудничеството с инженерния екип на BMW е било наистина трансформиращо и е позволило създаването на система от световна класа. Той добави, че тя вече е достъпна, за да предостави предимствата на автоматизираното шофиране по отношение на безопасността и комфорта на потребителите във всички региони и класове автомобили.

Дугал изрази вълнението си да види как системата оживява в BMW iX3, подкрепяйки визията на BMW за интелигентно и безопасно шофиране. Той също така прогнозира, че широкото ѝ възприемане ще даде тласък на нова ера на иновации в транспортните решения.

Представяне на софтуерната платформа Snapdragon Ride AD

Софтуерната платформа Snapdragon Ride AD включва модул за възприятие на околната среда, разработен от Qualcomm Technologies, и модул за управление на шофирането, създаден съвместно с BMW. Тя е проектирана да позволи на автомобилните производители и доставчиците от първо ниво да изграждат мащабируеми решения с гъвкавост, икономии на разходи и бързо излизане на пазара, като използват собствена логика за управление или готова платформа.

Платформата е структурирана на няколко нива, включително:

360-градусово възприятие на средата

Системата използва визуален пакет, базиран на камери, за разпознаване на обекти, панорамен изглед, разпознаване на ленти, интерпретация на пътни знаци, асистент за паркиране, наблюдение на водача и картографиране. Ефективността на възприятието е подобрена чрез архитектура с изглед от птичи поглед (BEV) и нови методи за извличане на информация от камери тип „рибешко око“. Взаимодействието на ниско ниво между камерите и радара е проектирано да намали забавянето при проследяване, да оптимизира работата на системата в сценарии за активна безопасност и да разпознава сложни градски кръстовища. За подобряване на изчислителната ефективност се прилагат съвместен дизайн на хардуер и софтуер, както и търсене на мрежова архитектура за управление на изчислителните ресурси и пропускателната способност на паметта.

Безопасността на първо място

Snapdragon Ride Pilot дава приоритет на безопасността чрез стриктно придържане към стандартите за автомобилна безопасност (ASIL) и функционална безопасност (FuSa), като поддържа съответствие с най-новите регулации, включително NCAP, FMVSS127 и DCAS. Системата също така адресира безопасността на предвидената функционалност (SOTIF) и включва стабилни мерки за киберсигурност, включващи многослойно криптиране и откриване на заплахи за защита срещу потенциални рискове.

Усъвършенствано шофиране според контекста

Използва се баланс между модели, базирани на правила, и такива, базирани на изкуствен интелект, за прогнозиране и планиране на поведението, за да се осигури безопасно справяне със сложни сценарии на пътя.

Разработката и тестването на платформата се поддържат от „фабрика“ за данни и симулации – ключов компонент на Snapdragon Ride. Този инструментариум интегрира данни от реалния свят със синтетично генерирани данни и симулации, базирани на изкуствен интелект, за да създаде богат и разнообразен набор от сценарии за шофиране, подобрявайки обучението и тестването на автомобилните модели. Възможностите на тази „фабрика“ позволяват бърза разработка на софтуер за автономно шофиране, способен да се справи със сложни ситуации от реалния свят.

Snapdragon Ride Pilot поддържа актуализации „по въздуха“ (OTA) и е напълно персонализируем чрез комплекта за разработка на софтуер (SDK) на Snapdragon Ride, което дава на производителите гъвкавостта да адаптират решенията си за различните автомобилни сегменти. Софтуерната платформа използва данни от целия автомобилен парк, за да се развива и да осигурява подобрена безопасност и комфорт през целия жизнен цикъл на автомобила.

Платформата Snapdragon Ride в основата на автономното шофиране в Neue Klasse на BMW

Системата за подпомагане на водача (ADAS) в изцяло новото BMW iX3 е изградена върху Snapdragon Ride, която интегрира високопроизводителни системи върху чип (SoC) за централизирана обработка на данни от сензори, усъвършенствани модули за компютърно зрение и софтуерната платформа Snapdragon Ride, разработена съвместно с BMW – включително логиката за управление и предпазните механизми.

Системата за автономно шофиране на BMW iX3 позволява усъвършенствани възможности, сред които контекстуална смяна на лентата и изпреварване, при която системата инициира маневри въз основа на фини знаци от водача, като погледи в огледалото или леко завъртане на волана. Други функции включват активна смяна на лентата и асистент за магистрала за шофиране без ръце по одобрени пътни мрежи, както и асистент за паркиране, задвижван от изкуствен интелект, и базирано на камери наблюдение в купето.

„Супермозъкът на автономното шофиране“ на BMW – централен интелигентен компютър, задвижван от чиповете Snapdragon Ride – комбинира функциите за автономно шофиране, предлагайки 20 пъти по-висока изчислителна мощ от предишното поколение. Системата използва унифицирана архитектура, която включва набор от 8-мегапикселови и 3-мегапикселови камери с висока резолюция и радарни сензори, осигуряващи 360-градусово покритие. Заедно с карти с висока разделителна способност и прецизна GNSS локализация, това позволява създаването на надеждна система за безопасно и сигурно автономно шофиране.

BMW iX3 е оборудван и с чипсет V2X 200 на Qualcomm Technologies, който поддържа комуникации от типа „превозно средство към всичко“ (V2X) за повишена безопасност.

V2X комуникациите позволяват на превозните средства да „виждат“ и „чуват“ извън обхвата на стандартните сензори на системите за подпомагане на водача. Това помага за намаляване на сблъсъците чрез разкриване на невидими рискове чрез директна комуникация между превозните средства и тяхната среда, като пътна инфраструктура, пешеходци и други участници в движението.

, ,

Подобни публикации