Ram 1500 TRX Final Edition се обезцени сериозно след спорно решение на Stellantis

Екземпляр от модела Ram 1500 TRX Final Edition за 2024 г. наскоро беше продаден на търг за 82 000 долара. Въпросният пикап е с конфигурация Crew Cab 4×4, цвят Delmonico Red Pearl и интериор в комбинация от черна кожа и микровелур. Въпреки че е закупен като нов за 125 215 долара и е с пробег от едва 21 000 км, цената му се е сринала значително.

Подведените очаквания на купувачите

Въпреки че завръщането на модела 1500 TRX може да се сметне за добра новина за индустрията, купувачите на версията Final Edition се оказаха сериозно подведени. Обозначението „Final Edition“ предполага ексклузивност и ограничен тираж, което е основен фактор при формирането на стойността на подобни автомобили. Това е начинът, по който производителите заявяват: „Това е последният ви шанс да притежавате този модел“, което кара клиентите да плащат десетки хиляди долари повече за тази привилегия.

Първоначално Stellantis представи TRX Final Edition като истинска „лебедова песен“ за модела, но по-късно промени курса си и обяви неговото завръщане. Този ход обезцени не само очакванията, но и самите автомобили. Така, вместо да бъде последният TRX в историята, Final Edition се превърна в нещо като временно решение. Всеки, който е закупил пикапа на пълна цена, вече има основателна причина да смята, че Stellantis го е изиграл, заличавайки ключовия аспект, оправдаващ по-високата цена.

Ситуацията може да се сравни с филмов сценарий, в който Тони Старк е убит в края на „Отмъстителите: Краят“, само за да бъде върнат актьорът Робърт Дауни Джуниър в ролята на друг герой в следващ филм. Аналогията може да не е перфектна, но добре илюстрира усещането за нарушено обещание.

Спецификации на продадения автомобил

Конкретният екземпляр се отличава с яркочервения си екстериор, допълнен от черни акценти в долната част на каросерията и специфични графики за версията. Оборудван е с опционален панорамен покрив, прагове в офроуд стил, LED светлини, теглич и функционални отвори на предния капак. Товарният отсек е със защитно покритие, а радиаторната решетка е специфична за TRX. Автомобилът разполага с 18-инчови алуминиеви джанти с възможност за монтаж на бедлок, обути в гуми Goodyear Wrangler Territory AT.

Пикапът включва и опционалния пакет за теглене, който добавя интегриран контролер за спирачките на ремаркето, система за следене на налягането в гумите и асистент за управление при движение на заден ход с ремарке. Окачването използва адаптивни амортисьори Bilstein BlackHawk e2 с външни резервоари.

Интериорът е тапициран с черна кожа и микровелур с червени акценти. Декоративните елементи имитират карбон, а на централната конзола е поставена алуминиева табела с надпис Final Edition. Оборудването включва аудиосистема Harman Kardon с 19 високоговорителя, head-up дисплей, двузонов автоматичен климатик и инфоразвлекателна система с поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto.

Под капака работи 6,2-литров V8 двигател HEMI с компресор, който генерира 702 к.с. и 881 Нм въртящ момент. Мощността се предава към четирите колела чрез осемстепенна автоматична трансмисия. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 4,5 секунди.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации