Никой, освен новият главен изпълнителен директор на Stellantis, Антонио Филоса, и новият ръководител на американските марки, Тим Кунискис, не знае каква ще бъде съдбата на мощните автомобили и пикапи на Dodge и Ram. Това обаче не пречи на спекулациите.
В Dodge например все още не е ясно дали новият Charger Daytona ще оцелее след слабите продажби през първата си моделна година. За модел 2026 г. версията Daytona R/T вече е премахната и остава само Scat Pack. Моделите Sixpack с 3,0-литровия редови шестцилиндров двигател Hurricane с двоен турбокомпресор най-накрая се появиха, заедно със седана, и може би те ще окажат положително въздействие.
Ако това не се случи, вероятно Stellantis ще трябва да побърза и да върне Hemi V8 двигателя под капака и на Charger. При Ram Trucks, Кунискис действа по-бързо, след като беше върнат от пенсия, и Ram 1500 модел 2026 г. вече се предлага с 5,7-литровия eTorque Hemi V8. Новият главен изпълнителен директор на Stellantis също потвърди още в края на юли, че Ram 1500 TRX се завръща.
Оригиналният Ram 1500 TRX със 702 к.с. превъзхождаше Ford F-150 с неговия EcoBoost двигател с 450 к.с., като дори първоначалният Raptor R не успя да надмине своя опонент. Фейслифтът на F-Series обаче представи подобрен Raptor R със 720 к.с. и марката на Stellantis трябваше да признае поражение, тъй като предишното ръководство беше наредило пенсионирането на осемцилиндровите двигатели.
Сега, с новото ръководство, Ram е готов да върне на сцената своя флагмански модел. Следващият Ram 1500 TRX ще се присъедини към вече съществуващия Ram 1500 RHO с 540 к.с., създавайки гама от два модела, която лесно може да надмине Ford F-150 Raptor с 450 к.с. и Raptor R със 720 к.с. Естествено, слуховете предизвикват голям интерес, включително и сред дигиталните художници.
Андрей Аварварий, дигиталният художник зад Avarvarii Automotive Artworks, е анализирал плановете на Ram и смята, че знае каква ще е следващата стъпка за флагманския пикап. В сътрудничество с Car and Driver, той е създал визия за новата версия на Ram 1500 TRX модел 2026 или 2027 г.
С евентуална Redeye конфигурация, достигаща до 797 к.с., предстоящото възраждане на Ram 1500 TRX се надява да възвърне надмощието в света на високопроизводителните офроуд пикапи. Дизайнерът обяснява, че макар пазарът да се разширява с електрически конкуренти като GMC Hummer EV SUT, малко модели ще могат да се сравнят с вълнуващото усещане от звука на гърмящ V8 двигател.
Ram все още не е обявил официални детайли, но очакванията са новият TRX да бъде представен до края на годината, а доставките да започнат следващата пролет. Цените вероятно ще варират между 110 000 и 120 000 долара. За сравнение, Ford F-150 Raptor R модел 2025 г. стартира от около 114 000 долара с включена такса за доставка.
Последвайте ни в Google News