През следващите месеци се очаква дебютът не на един, а на два нови SRT модела от Ram. Коментарът беше направен от главния изпълнителен директор на Stellantis пред анализатори от Уолстрийт миналия четвъртък и предизвика вълна от спекулации относно това какви ще бъдат двата автомобила.
Първият най-вероятно е завръщането на Ram 1500 TRX, този път под марката SRT. От Stellantis потвърдиха миналото лято, че връщат на пазара пикапа с изключително висока мощност, най-вероятно със същия V-8 двигател с компресор, с който беше спрян от производство след модел 2024 г. Вторият SRT модел обаче почти сигурно ще бъде „уличен“ пикап. Поне натам сочат всички знаци.
Защо очакваме „уличен“ SRT пикап от Ram
Доказателствата за появата на „уличен“ пикап с марката SRT са доста убедителни. Компанията не е имала такъв модел от времето на екстремния Ram SRT-10 с двигател от Viper, който се продаваше за кратко между 2004 и 2006 г. Но тъй като марката SRT се завръща, изглежда Ram е готов да възроди нещо подобно, макар и с V-8 двигател с компресор вместо V-10.
Трябва да се има предвид, че наскоро Ram показа два високопроизводителни „улични“ пикапа. Първият е разработеният в сътрудничество с Fox Factory Vehicles модел, версия на 1500 с мощност 650 к.с. в черно и златно, която се продава директно през дилърите на Ram с гаранция. Вторият е концептуален модел в неоново зелено, представен на изложението SEMA под името „The Dude“. Този пикап е със снижено окачване, аеродинамичен пакет с вградени странични ауспуси, отвор на предния капак и отличителни надписи „Dude“.
Нека не забравяме, че Ram обяви и завръщането си в състезанията от сериите NASCAR. Първият отбор, Kaulig Racing, ще използва цели пет състезателни пикапа на компанията, когато следващият сезон на Craftsman Truck Series стартира през февруари.
Накрая, трябва да се погледне и към конкуренцията. Ford отново навлезе в сегмента на „уличните“ пикапи с новия F-150 Lobo. Макар да не е толкова сериозен спортен модел, колкото Ford SVT Lightning от миналото, Lobo все пак разполага със снижено окачване, V-8 двигател с 400 к.с., двойна изпускателна система и по-агресивен дизайн. Ram може би вижда знаците, че тази пазарна ниша се събужда, след като беше в застой почти 20 години.
Нека бъдем ясни, съвременното поколение високопроходими пикапи е впечатляващо. Но идеята за завръщането на истински спортен шосеен пикап ни кара да тръпнем в очакване. Да, модели като Ford Raptor и Ram TRX са забавни за управление с близо 100 км/ч през пустинята, но на асфалт те са по-скоро символ на статус, отколкото на реална динамика.
Златните дни на заводските спортни пикапи ни дадоха легенди като Ford Lightning, Ram SRT-10 и Chevrolet 454 SS. Към тях можем да добавим и по-малки модели като Toyota Tacoma X-Runner, както и кръстника на този сегмент – GMC Syclone. Евентуалното възраждане на този пазар би предизвикало носталгия у всеки, който се определя като част от поколението X.
Последвайте ни в Google News