Porsche започна да разкрива своето ново изцяло електрическо Porsche Cayenne модел 2026 г., като публикува първи снимки на интериора на предстоящия си луксозен SUV.
Изцяло новата архитектура на купето е фокусирана около два сензорни екрана. По-големият и по-вертикално разположен дисплей ще се използва за навигацията и за активиране на новите режими за „настроение“ при шофиране. По-малкият и тесен екран позволява на водача да управлява климатичната система, да регулира аудиосистемата, да включва подгряването на седалките, да работи със сателитната навигация или да провежда разговори.
Под централно разположените екрани има ред с физически бутони за управление на климатика и озвучаването, а воланът също запазва стандартни бутони.
Докато централният извит екран е с диагонал 14,25 инча, новият Cayenne EV въвежда огромен 14,9-инчов дисплей за пътника до водача – най-големият, предлаган от компанията досега. Този екран е проектиран за игри или гледане на филми и разполага със собствена Bluetooth връзка. Той ще бъде опционален за базовите нива на оборудване, където ще бъде заменен от панел, покрит с кожа или текстил, съответстващ на тапицерията на седалките.
Макар това да е първият поглед към интериора на новия електрически Cayenne, екстериорът му е показван няколко пъти с лек камуфлаж.
Базиран на същата 800-волтова архитектура PPE като Macan Electric, новият Cayenne Electric се очаква да предложи мощност до 750 кВт и пробег над 600 км благодарение на голямата си батерия с капацитет 108 кВтч.
При свързване към високоскоростна зарядна станция с мощност над 400 кВт, зареждането на батерията от 10 до 80 процента ще отнема около 15 минути. Cayenne Electric ще се предлага и с иновативна 11-киловатова индуктивна система за безжично зареждане, за която се твърди, че има ефективност до 90 процента. Тази технология обаче изисква допълнително оборудване както в автомобила, така и на земята, като общата цена вероятно ще надхвърли 10 000 долара.
Последната информация за Cayenne EV идва на фона на публично обявената промяна в стратегията на Porsche за преминаване към електрически автомобили. Това означава, че версиите с двигатели с вътрешно горене на Panamera и Cayenne, както и на 718 Boxster и Cayman, ще останат в продажба много по-дълго от първоначално планираното поради забавянето на глобалните продажби на електрически автомобили. Според ръководството на Porsche, Cayenne с двигател с вътрешно горене, който трябваше да бъде заменен от новия електрически модел, ще продължи да се продава „поне до 2030-те години“.
Последвайте ни в Google News