Очаква се F-47 да превъзхожда по възможности F-22 и F-35, взети заедно. Самолетът обаче няма да изпълнява бойни задачи самостоятелно, тъй като американските военни го разглеждат като важен компонент от програмата NGAD (Next Generation Air Dominance). Тя включва съвместни бойни самолети (CCA), системи за командване, контрол и комуникация (C3) и други технологии, които все още не са обявени.
Въпреки че двигателите му все още не са напълно готови, самият F-47 е в напреднал етап на разработка. Военновъздушните сили на САЩ (USAF) и DARPA провеждат полети с експериментални самолети по проекта още от 2020 г.
Неуточнен брой такива машини вече са натрупали стотици часове полетно време при пълна секретност. По време на тези тестове са усъвършенствани стелт технологиите, обхватът на действие и автономните системи, като същевременно са прецизирани и оперативните концепции.
Производството на F-47 ще бъде поверено на авиационния гигант Boeing, който успя да спечели договора в конкуренция с Lockheed Martin. Към момента не е ясно кога първият прототип на F-47 ще се издигне в небето.
Обозначението F-47 е избрано поради три основни причини. Първата е в чест на Доналд Тръмп – 47-ия президент на страната. Втората е почит към Republic P-47 Thunderbolt, чийто принос за въздушното превъзходство по време на Втората световна война остава в историята. Накрая, числото 47 препраща към годината на основаване на Военновъздушните сили на САЩ – 1947 г.
Последвайте ни в Google News