През юни 2023 г. внушителните 331 401 автомобила Jeep Grand Cherokee и Grand Cherokee L, произведени между 2021 г. и 2023 г., бяха изтеглени в сервизите заради неправилно монтирани задни винтови пружини, които можеха да се откачат по време на движение. Към онзи момент Stellantis разполагаше с данни за 17 гаранционни претенции и няколко доклада от клиенти, свързани с проблема.
В документите по сервизната акция компанията заяви, че дилърите ще инспектират и ремонтират безплатно засягнатите автомобили. Планираната дата за уведомяване на клиентите беше 28 юли 2023 г., но според наскоро започнало разследване на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA), при поне 20 от ремонтите процедурата не е била извършена правилно.
Повтарящ се дефект
Същите 20 собственици са подали оплаквания до федералния регулатор за откачане на пружините дори след извършения ремонт. Това поражда сериозни опасения относно ефективността на предприетите мерки и предполага наличието на допълнителни фактори, които не са били адресирани при първоначалната сервизна акция.
Вследствие на тези оплаквания NHTSA стартира ново разследване, за да оцени адекватността на ремонтната процедура и да установи първопричината за повтарящите се дефекти. След преглед на данните и техническия анализ на автомобилния производител, агенцията ще реши дали са необходими по-нататъшни действия.
Пазарни резултати и бъдещи планове
През първите девет месеца на 2024 г. семейството на Grand Cherokee отбеляза 154 221 продажби в САЩ. Тази цифра поставя петместния Grand Cherokee и седемместния Grand Cherokee L пред модела Wrangler с неговата класическа рама, от който са доставени 128 054 бройки за същия период.
Модел 2026 г. бележи обновяването в средата на жизнения цикъл на Grand Cherokee. Фейслифтът ще донесе по-мощен 2,0-литров турбо двигател, докато съществуващите V6 Pentastar и 4xe плъгин хибрид задвижвания ще се запазят. Новият четирицилиндров агрегат се отличава със система за запалване Turbulent Jet Ignition, вдъхновена от моторните спортове.
Какво ново в модел 2026 г.
Към иновативната горивна система е добавен турбокомпресор с променлива геометрия, който осигурява налягане до 2,4 бара и гарантира, че 90% от пиковия въртящ момент са налични още при 2600 об/мин. Stellantis е заложил и на двойна инжекционна система, която комбинира впръскване в портовете за плавна работа при ниско натоварване и директно впръскване за по-добра ефективност при по-високи натоварвания.
Jeep все още не е обявил цените за модел 2026 г., който ще се предлага в нива на оборудване Laredo, Limited, Summit и Trailhawk. Предвидени са и леки стилистични промени, но по-големите новости са в интериора, където екранът на инфоразвлекателната система нараства от 8,4 или 10,1 инча на 12,3 инча. Като опция се предлага и 10,3-инчов дисплей за пътника до водача, а системите за подпомагане на шофирането вече включват асистент за активно шофиране без ръце, система за нощно виждане с разпознаване на пешеходци и животни, както и асистент за предотвратяване на сблъсък в кръстовища.
Последвайте ни в Google News