Отделът за разследване на дефекти към Националната администрация за безопасност на движението по пътищата в САЩ (NHTSA) започна предварителна оценка на Jeep Wrangler и Gladiator, произведени през 2020 г.
Обхват на проблема
Разследването е предизвикано от най-малко 89 оплаквания, подадени от собственици на автомобили. Клиентите съобщават за частична или пълна загуба на информация от дисплея на приборното табло по време на шофиране. Проблемният панел включва основни уреди като скоростомер, индикатор за горивото и температурата на двигателя.
Ако дефектът бъде потвърден, FCA US LLC (част от Stellantis) може да се наложи да изтегли за ремонт внушителните 232 209 автомобила. Както беше отбелязано, разследването обхваща само моделите Jeep Gladiator и Wrangler от 2020 г. Пикапът Gladiator е тясно свързан с всъдехода Wrangler, въпреки че конфигурацията на задното му окачване е по-близка до тази на Ram 1500 от серията DT, отколкото до тази на Wrangler JL.
Пазарни новини и продажби
В миналото Gladiator се предлагаше с 3,0-литров EcoDiesel V6 двигател и ръчна скоростна кутия, като имаше планове за дебют на plug-in хибридна версия за модел 2026 г. Поради различни причини, включително остаряващата платформа на модела, хибридният вариант 4xe беше за съжаление отменен от северноамериканското подразделение на Stellantis.
Това оставя Gladiator за модел 2026 г. с добре познатия 3,6-литров V6 двигател Pentastar, съчетан с осемстепенна автоматична трансмисия. За първите девет месеца на 2025 г. в САЩ компанията е продала едва 38 513 бройки от пикапа, в сравнение с 204 464 доставки на лидера в сегмента Toyota Tacoma.
Дилърите на Jeep обаче отчитат по-добри резултати с Wrangler. От него са продадени 128 054 бройки за същия период, изпреварвайки единствения си пряк конкурент с малко над 18 000 доставки. Този конкурент е Ford Bronco, който използва платформата T6.2, позната от Ford Ranger модел 2024 г. и по-нови. Същата архитектура е в основата и на всъдехода Everest, както и на Volkswagen Amarok.
Двигатели и цени на Wrangler
Предлаган във варианти с къса и дълга база, Wrangler продължава да се произвежда с четири, шест и осемцилиндрови двигатели. Най-мощният вариант е с 6,4-литров HEMI V8, а не с компресорен V8 като Hellcat. Клиентите, търсещи шестцилиндров двигател, трябва да се спрат на Pentastar, докато четирицилиндровият агрегат се предлага както в стандартен вид, така и с електрическо подпомагане.
Plug-in хибридният Wrangler 4xe, който се предлага само с четири врати, не е евтин. Цените му започват от 50 695 долара преди таксите и опционалното оборудване. За ниво на оборудване Rubicon началната цена е поне 61 990 долара.
Автомобилът има пробег на електричество от около 35 километра, а средният разход на гориво без електрическо подпомагане е 11,8 литра на 100 километра. За сравнение, версията с 6,4-литров HEMI двигател има значително по-висок комбиниран разход от 16,8 литра на 100 километра.
Последвайте ни в Google News