Компактният седан на Acura, който беше заменен от Integra за модел 2023 г., е обект на федерално разследване в САЩ. Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) е започнала проверка на моделите ILX от 2019 г. и 2020 г. след получени четири оплаквания от собственици за загуба на спирачна ефективност.
Според официалния доклад, потребителите съобщават за случаи, в които спирачният педал потъва до пода без автомобилът да намали скоростта си. Засега от NHTSA не са установили конкретната причина за внезапния отказ на спирачната система.
Проблемът може да се дължи на всичко – от дефектен сензор до по-сложна неизправност в спирачния усилвател. Ако тази предварителна оценка прерасне в сервизна акция за изтегляне, луксозната марка може да се наложи да ремонтира до 22 146 автомобила, произведени за американския пазар.
История на модела ILX
Разследването обхваща само автомобили, произведени през 2019 и 2020 г. Властите призовават собствениците, които са изпитали подобни проблеми със спирачките, да се свържат с администрацията, за да съдействат на проверката.
Моделът ILX се предлагаше между 2012 г. и 2022 г. Първоначално се произвеждаше в завода на Honda в Индиана, а от 2015 г. до края на жизнения си цикъл – в Мерисвил, Охайо.
Като компактен премиум седан, базиран на Honda Civic, ILX се предлагаше с различни двигатели. Между 2012 г. и 2014 г. беше наличен 1,5-литров хибриден агрегат, а през годините Acura предлагаше и 2,0- и 2,4-литрови атмосферни двигатели без хибридна система.
ILX претърпя два фейслифта – за модел 2016 г. и 2019 г. Последното обновяване въведе характерната за марката радиаторна решетка Diamond Pentagon, нова предна броня с променени фарове, актуализирана инфоразвлекателна система и преработени седалки с червена кожена тапицерия.
Цената на наследника Integra
Най-успешната година за ILX в САЩ е 2013 г., когато са продадени 20 430 бройки. Неговият наследник, Integra, не се предлага с хибридно задвижване, но за сметка на това е наличен с 2,0-литровия турбо двигател от Honda Civic Type R.
Както стандартната Integra с 1,5-литров мотор, така и спортната версия Type S обаче се отличават с висока цена. Базовият модел стартира от 33 000 долара и е оборудван с CVT скоростна кутия. Ръчната трансмисия се предлага само с по-високо ниво на оборудване, което оскъпява автомобила с 5 000 долара и го прави с близо 7 000 долара по-скъп от Honda Civic Si.
Желаещите да закупят върховата Integra Type S трябва да подготвят минимум 52 900 долара преди таксите. Тази версия разполага с 320 к.с. и 420 Нм въртящ момент и се предлага в шест цвята на каросерията и три двуцветни интериорни теми.
Последвайте ни в Google News