RDS Raptor: Японска модулна триколка, която сменя формата си

Японската компания RDS представи нова модулна платформа, наречена Raptor. Това е електрическо триколесно превозно средство, което може да се трансформира в напълно различни машини благодарение на специален механизъм за монтиране на различни горни части.

Платформата се разделя на горна и долна секция, което позволява гъвкаво персонализиране. Един от вариантите, наречен „Sparrow“, има визия на мотоциклет и специална окраска, дело на пилота от Формула 1 Юки Цунода. Машината се задвижва от електрически мотор и ще се класифицира като мотопед.

Как работи модулната система?

Истинската изобретателност на Raptor се крие в сменяемите модули. Те се свързват чрез специално разработен заключващ механизъм, проектиран да бъде едновременно здрав и интуитивен за употреба. От RDS описват концепцията като начин, който позволява на творци и компании от различни сфери да експериментират с нови форми на превозни средства, без да се налага да започват от нулата всеки път.

Състезателната версия Sparrow

Вече са създадени няколко концептуални модела, но най-впечатляващият сред тях е състезателната версия. Наречена Sparrow, тя е разработена в партньорство с MIE Racing – отбор, който участва в Световния шампионат по супербайк на FIM.

Горната част на Sparrow възприема познатите черти на спортен мотоциклет, включително кормило, единична седалка и компактни панели, които имитират състезателен силует. Макар горната част да изглежда атрактивно, пропорциите са необичайни, като колелата изглеждат малки спрямо общата височина на превозното средство.

Компанията представи и специално издание на Japan Mobility Show, проектирано от пилота от Формула 1 Юки Цунода. Тази версия, наречена Sparrow Tsunoda Edition, носи състезателна окраска, декорирана с есенни листа в оранжево, синьо и бяло, което ѝ придава по-закачлив и сезонен характер.

Технически характеристики

Под сменяемите каросерии всички версии на Raptor споделят една и съща основа. Долната рама използва три колела, задвижвани от един електрически мотор, който черпи енергия от 48-волтова литиево-йонна батерия. Окачването отпред и отзад е с носачи и система за накланяне, която подобрява стабилността в завои.

Двете предни колела са с диаметър 12 инча, а задното е малко по-малко – 10 инча. Всички са оборудвани с хидравлични дискови спирачки. Превозното средство може да достигне скорост от 40 км/ч, като има възможност за поставяне на ограничител на желано ниво.

От RDS съобщават, че в Япония Raptor ще се класифицира като мотопед. Цените и наличността на отделните версии ще бъдат обявени на по-късен етап. Освен това компанията работи и по разработката на автономен модул за търговска употреба.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации