Намаляването на цените на електрическите автомобили би било „нездравословно“ за европейските производители, докато печалбите все още се случват трудно, според Лука де Мео, главен изпълнителен директор на Renault Group и нов председател на лобистката група за европейската автомобилна индустрия ACEA.
Tesla намали цените на своите бестселъри Model 3 и Model Y с до £8000 в Обединеното кралство като част от глобалното преначертаване на ценовите листи по-рано през януари, което предизвика подобни реакции от Ford в САЩ за Mustang Mach-E и Xpeng в Китай на два модела.
„Мисля, че битката за ценообразуването на електрическите автомобили точно сега, когато започваме усилена работа и се надяваме на печалби, не е най-доброто нещо, което може да се случи на индустрията“, каза де Мео. Според него, ако не по-високи, то поне цените трябва да си останат същите, а не да се намаляват с идеята возилата да станат по-достъпни за повече хора.