Renault Group и Ford обявиха ключово стратегическо партньорство, което цели да разшири предлагането на електрически автомобили от Ford за европейските клиенти. Сътрудничеството ще повиши значително конкурентоспособността и на двете компании на бързо развиващия се автомобилен пазар в Европа.
В основата на споразумението е разработването на два нови електрически автомобила с марката Ford. Моделите ще бъдат базирани на платформата Ampere на Renault Group и ще се произвеждат в заводите на френската компания в Северна Франция. По този начин ще се използват както технологичните предимства на Renault в сферата на електрическите автомобили, така и модерните производствени възможности на комплекса ElectriCity.
Двата автомобила ще бъдат с дизайн от Ford, но разработени съвместно с Renault. Те ще се отличават с характерна за Ford управляемост и автентичен дух на марката. Очаква се първият от двата модела да се появи в шоурумите в началото на 2028 г.
Освен сътрудничеството при леките автомобили, Renault Group и Ford са подписали и писмо за намерение за съвместна работа в сегмента на лекотоварните превозни средства в Европа. В рамките на това споразумение партньорите ще проучат възможността за съвместно разработване и производство на избрани модели под двете марки.
Франсоа Прово, главен изпълнителен директор на Renault Group, заяви, че компанията се гордее с новото стратегическо сътрудничество с Ford. Според него това партньорство показва силата на ноу-хауто и конкурентоспособността на Renault в Европа и в дългосрочен план ще направи двете компании по-иновативни и гъвкави на бързо променящия се пазар.
Джим Фарли, президент и главен изпълнителен директор на Ford Motor Company, коментира, че стратегическото партньорство с Renault Group е важна стъпка за Ford. Той добави, че то подкрепя стратегията за изграждане на високоефективен и подготвен за бъдещето бизнес в Европа. Фарли подчерта, че комбинацията от индустриалния мащаб на Renault и емблематичния дизайн на Ford ще създаде автомобили, които са забавни за управление и носят характерния дух на марката.
Чрез обединяване на своя опит в иновациите, дизайна и софтуера, Renault Group и Ford се стремят да отговорят на предизвикателствата в индустрията и да предложат по-добри решения както за частни, така и за бизнес клиенти.
Стратегическото партньорство ще обедини десетилетия опит в сегмента на лекотоварните автомобили, както и индустриалния мащаб и широката база от доставчици на двете компании. Това ще създаде силна основа за иновации и ефективност на европейския пазар.
Последвайте ни в Google News