Френският автомобилен производител Renault вярва, че е открил ключа към по-достъпни батерии за електрически автомобили. Новата LFP технология на компанията обещава да намали производствените разходи с 40%, а резултатът от това ще бъде нов, желан електромобил с цена под 20 000 евро, който няма да бъде произвеждан в Китай.
Според информация на испански медии, Renault, подобно на Ford, възприема по-достъпните литиево-желязо-фосфатни (LFP) батерии. Те са по-безопасни, по-евтини и по-малко зависими от добива на редки минерали в сравнение с конвенционалните литиево-йонни батерии.
Това представлява сериозна промяна спрямо близкото минало. Тъй като LFP батериите имат по-ниска енергийна плътност и са малко по-тежки от литиево-йонните NMC (никел-манган-кобалт) батерии със съпоставим размер, европейските производители дълго време гледаха с пренебрежение на тях. Тази нагласа обаче бързо изчезва, след като китайски компании като BYD, MG и Leapmotor навлязоха масово на европейския пазар с достъпни електромобили, задвижвани именно от LFP батерии.
Атрактивни и достъпни модели с LFP батерии
Предимствата на LFP технологията по отношение на стабилност, живот на батерията и цена станаха твърде големи, за да бъдат пренебрегвани, особено на фона на постоянно променящите се световни цени на лития и никела, които затрудняват дългосрочното бизнес планиране. Решението на Renault да използва LFP батерии е продиктувано не толкова от желанието да догони китайските технологии, колкото от стремежа да се възползва от техните икономически предимства и да признае, че достъпната цена е основната пречка пред масовото навлизане на електромобилите.
Именно тази философия стои зад възраждането на Renault 5 E-TECH, както и зад обявяването на предстоящия нов модел Twingo.
Същата логика мотивира и решението на френския производител да създаде през 2023 г. новото си подразделение Ampere, специализирано в разработката на автомобилен софтуер. По това време обявените цели бяха да се подобрят софтуерно дефинираните автомобили на Renault и да се намалят производствените разходи за нови електромобили с 40% – цел, която напълно съвпада с икономиите, постигнати чрез преминаването към LFP батерии.
По време на представянето на Ampere, главният изпълнителен директор на Renault Group, Лука де Мео, заяви, че създаването на нов тип компания, специализирана в електрически превозни средства и софтуер, е най-добрият начин да се илюстрира революцията в компанията. Според него това включва следването на устойчива корпоративна визия, надграждане върху силните страни на групата и използване на френските корени на компанията за постигане на лидерска позиция в Европа.
През следващите няколко месеца Renault ще представи изцяло ново, електрическо поколение на своя емблематичен мини автомобил Twingo от 90-те години. Моделът е насочен директно към конкурента BYD Dolphin и се очаква да има начална цена от около 17 000 евро (малко под 20 000 щатски долара).
Последвайте ни в Google News