Renault постави рекорд: 1008 км пробег с едно зареждане

Един забележителен електрически прототип измина 1008 км без презареждане благодарение на отлична аеродинамика, интелигентни инженерни решения и изненадващо стандартна батерия. Постижението е на Renault Filante Record 2025, който е разработен като тестова платформа за технологии за бъдещи електрически автомобили.

Дизайн и аеродинамика

Renault завърши 2025 г. с впечатляващо постижение, което разшири границите на ефективността при електрическите автомобили. Ултрааеродинамичният едноместен прототип успя да измине 1008 км с едно зареждане. Още по-убедителното е, че го направи за по-малко от 10 часа, поддържайки средна скорост от 102 км/ч.

Дизайнът черпи вдъхновение от рекордьорите на Renault от миналото, по-специално от 40 CV от 1925 г. и L’Étoile Filante от 1956 г. Въпреки това няколко елемента от първоначалния прототип е трябвало да бъдат преработени в аеродинамичен тунел, за да се постигнат строгите цели за ниско въздушно съпротивление.

Промените включват премахване на футуристичното LED осветление, намаляване на броя на въздухозаборниците и усъвършенстване на формите на калниците. Ключови характеристики обаче са запазени: удълженият преден капак, прозрачният покрив, опашката в стил самолет, позицията на водача, вдъхновена от Формула 1, и ултравиолетово-синият цвят на каросерията.

Инженерни решения за максимална ефективност

Инженерните усилия не се ограничиха само до аеродинамиката. Renault се стреми също да намали съпротивлението при търкаляне и общото тегло. За целта екипът е използвал въглеродни влакна, алуминиеви сплави и 3D принтирани компоненти от Scalmalloy.

Michelin предоставя специално разработен комплект гуми с ниско съпротивление, а системите за управление и спиране на автомобила са изцяло електронни.

Френската фирма Ligier отговаря за платформата, шасито и карбоновата структура, в която е интегрирана батерия с капацитет 87 кВтч. За сравнение, това е същият капацитет като батерията в Scenic E-Tech, средноголемият електрически кросоувър на Renault.

Поставянето на рекорда

В деня на рекорда трима пилоти се сменят зад волана, изминавайки 239 обиколки на 4,2-километровата писта в Мароко за 10 часа. Не са правени спирания за зареждане, а само кратки паузи за технически проверки и смяна на пилотите. Тази последователност спомага за поддържането на средна скорост от 102 км/ч.

Renault разработва Filante Record 2025 не само за да отбележи наследството си от рекордьорски прототипи, но и за да проучи начини за подобряване на ефективността в серийните електрически автомобили, особено при пътуване на дълги разстояния.

Надеждата е, че наученото от проекта ще бъде приложено в бъдещи модели на Renault, помагайки на шофьорите да прекарват повече време на пътя, докато напредъкът в технологиите за батерии и двигатели продължава да се развива.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации