По време на изложението Solutrans 2025 Renault официално представи новия Trafic E-Tech Electric. Моделът е версията на компанията, базирана на Flexis Panel Van, като дизайнът е на практика идентичен.
Въпреки това, новият ван се отличава със светещо лого на Renault, заобиколено от светлинни елементи и тънки мигачи. Дизайнът се допълва от ниско разположени фарове и позната предна броня.
Въпреки че товарното пространство е приоритет, интериорът е добре оборудван и предлага три места и арматурно табло с характерен дизайн. На разположение са също трилъчев волан, множество отделения за съхранение и тапицерия от материал, наподобяващ дънков плат, със сиви акценти и контрастни шевове.
Водачите ще разполагат с 10-инчово дигитално приборно табло и 12-инчова инфоразвлекателна система openR evo, която е леко насочена към тях. Системата включва специализирана навигация, която отчита размерите и товара на автомобила, за да избягва неподходящи маршрути. Наличен е и електрически планер на маршрута, който предлага най-добрите спирки за зареждане. Като опция ще се предлагат и интегрирани услуги на Google, които ще могат да се активират дистанционно.
Две батерии с пробег до 450 км
Trafic E-Tech Electric е изграден върху платформа тип „скейтборд“ и разполага с разположен отзад електродвигател с мощност 201 к.с. (150 kW) и въртящ момент от 345 Нм. Захранването се осигурява от два различни вида батерии.
Версията с по-голям пробег ще бъде налична още при старта на продажбите и ще използва батерия с химичен състав на базата на никел, манган и кобалт. Тя ще осигурява на вана пробег от около 450 км според тестовия цикъл WLTP.
По-късно Renault ще предложи и по-достъпна батерия за градски условия на базата на литиево-железен фосфат. Тази версия ще може да измине близо 350 км с едно зареждане.
Моделът ще поддържа 800-волтова технология, която ще позволява зареждане на батерията от 15% до 80% за приблизително 20 минути. Предвидени са също технологиите Vehicle-to-Load (V2L) и Vehicle-to-Grid (V2G), които позволяват на автомобила да захранва външни устройства или да връща енергия към мрежата.
Сред другите предимства на модела е неговият радиус на завой, който според компанията е сравним с този на Clio. Renault също така цели да използва над 23% рециклирани материали в конструкцията на вана.
Trafic E-Tech Electric ще се произвежда в завода в Сандувил, Франция, заедно с версията с двигател с вътрешно горене. Началото на производството е планирано за края на 2026 г., като в бъдеще гамата ще бъде допълнена от варианти като шаси-кабина, бордови камион и самосвал.
Последвайте ни в Google News