Rivian R2: Автомобилната индустрия преосмисля дръжките на вратите

Подобно на Tesla, Rivian използва интегрирани в каросерията външни дръжки, които намаляват въздушното съпротивление и имат стилен вид. За да влязат, пътниците докосват дръжката с ключа, което кара единия ѝ край да изскочи, за да може вратата да се отвори. В интериора обаче ситуацията е по-сложна. Електронното освобождаване става с обикновен бутон до подлакътника, но резервният механичен механизъм не е толкова интуитивен.

Скрити рискове зад модерния дизайн

За пътниците отпред той се намира точно под бутоните за прозорците, на няколко сантиметра от електронния бутон. Механизмът е толкова добре прикрит в кората на вратата, че хората, които се возят за първи път, може дори да не го забележат. За пътниците на задните седалки положението е още по-неудобно. Те трябва първо да отворят плосък панел на вратата и след това да дръпнат надолу въженце, за да отворят вратата ръчно.

Rivian не е единственият производител с толкова сложни или скрити механизми за ръчно отваряне на вратите отвътре. Скорошен репортаж на Bloomberg описва поредица от катастрофи с автомобили Tesla, при които пътници са били блокирани вътре, тъй като не са могли да намерят ръчния механизъм. Документирани са и случаи, в които екипите на спешна помощ са изпитвали затруднения да отворят вратите на Tesla при инциденти.

Регулаторен натиск и бъдещи промени

Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA) разследва катастрофи, свързани с повреди в дръжките на вратите на Tesla. Компанията потвърди, че работи по нов дизайн, който ще улесни пътниците да използват дръжките в паническа ситуация. Проблемът не е само в САЩ. Регулаторите в Китай също обмислят да забранят самоприбиращите се електронни дръжки след фатален инцидент.

Моделът R2 ще бъде ключов за бъдещето на Rivian, когато влезе в продажба през първата половина на следващата година. Подобрението на дръжките на вратите би било добре дошла стъпка, а прилагането на по-простия дизайн в цялата гама на компанията би било още по-добро решение.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации