Продуктовата гама R2 на Rivian ще се разшири с пикап, който има потенциала да се наложи на пазара като универсален модел с идеални размери. Той ще бъде насочен към постигане на рентабилност за компанията, като предлага баланс между компактните и средноголемите пикапи, по-опростени двигатели и пробег от над 480 км.

Какво представлява?

Както се очакваше, Rivian няма да промени утвърдената си система за именуване на моделите от предстоящата серия R2. Подобно на гамата R1, която се предлага като SUV (R1S) и пикап (R1T), се очаква серията R2 да дебютира първо с вече обявения SUV модел R2S през 2026 г. Той ще бъде последван около година по-късно от средноголемия електрически пикап Rivian R2T, който трябва да се появи на пазара през 2027 г. Тази информация беше индиректно потвърдена от ръководителя на Rivian, Ар Джей Скариндж, и главния дизайнер Джеф Хамуд.

Защо е важен?

Rivian е под нарастващ натиск от акционерите си да излезе на печалба. Според пазарни анализатори, предстоящият R2S ще бъде моделът, който най-накрая ще осигури рентабилност на компанията. Със стартова цена от около 45 000 долара, този средноголям SUV ще се конкурира в изключително динамичен сегмент и ще предложи алтернатива за клиентите, търсещи нещо различно от вездесъщия Tesla Model Y. Моделът R2T ще допринесе допълнително за тази цел, комбинирайки хардуера на R2S с натрупания опит на Rivian в производството на пикапи.

Освен това R2T ще даде на Rivian предимството на първия играч в пазарния сегмент между компактните пикапи като Ford Maverick и Hyundai Santa Cruz и средноголемите модели като Toyota Tacoma и Ford Ranger. Като се има предвид, че R1T предлага възможности на голям пикап в размерите на средноголям, се очаква R2T да следва подобна формула – да осигури пространство за пътниците, полезен товар и капацитет на теглене, характерни за средния клас, но в каросерия, малко по-голяма от тази на компактен пикап.

Платформа и задвижване

Моделът R2T ще използва изцяло новата платформа и задвижващи системи, разработени за R2S. Очаква се пикапът да се откаже от конфигурацията с четири мотора и сложното хидро-пневматично окачване на по-големия R1T. Вместо това ще разчита на новите, по-опростени и компактни електромотори на Rivian, наречени „Maximus“, както и на по-традиционно пасивно окачване. R2T вероятно ще се предлага във варианти със задно задвижване с един мотор, както и с два или три мотора за задвижване на всички колела.

Въпреки че е твърде рано да се говори за конкретни нива на мощност или капацитет на батерията, очаква се R2T да постига пробег от над 480 км в най-икономичната си версия. Подобно на своя SUV събрат, пикапът R2 ще може да се зарежда на широко разпространените станции NACS на Tesla, както и на CCS зарядни устройства с адаптер. Не се очаква Rivian да представи по-ефективна 800-волтова електрическа архитектура за R2T, а по-скоро ще заложи на по-евтините и по-бавно зареждащи 400-волтови системи, които би трябвало да позволяват зареждане от 5% до 80% в рамките на 30 до 40 минути.

По отношение на възможностите му като пикап, вероятно е да разполага с къса, но функционална товарна платформа с дължина около 1.2 метра, както и с отлични офроуд способности, подобно на по-големия си брат R1T.

Очаквана цена и дата на пазара

Предполага се, че стартовата цена на Rivian R2T ще бъде около 50 000 долара. Очаква се моделът да бъде наличен за продажба през пролетта на 2027 г.

, ,

Подобни публикации