Компанията Trick Rides се появи на изложението SEMA 2025 г. с автомобил, който е ясна демонстрация на възможности. Дори това определение може да е слабо. Ателието от Юкон, Оклахома, известно с висококачествените си рестомод проекти на Mustang и други американски класики, представи изцяло карбонов 1969 Mustang с разширена каросерия, наречен Scorched.
Проектът е едновременно инженерно предизвикателство, доказателство за концепция и ясен сигнал, че в света на рестомод автомобилите има още много място за развитие към по-нестандартни, по-леки и по-интелигентни творения. На живо автомобилът изглежда изключително агресивно.
Пропорциите са по-агресивни от тези на стандартен Ford Mustang от 1969 г., но въпреки това дизайнът на Scorched остава безпогрешно разпознаваем като Mustang.
Scorched е изграден с цялостна каросерия от препрег карбон с аерокосмическо качество. Тук не става въпрос за покритие или декоративни елементи, а за изцяло карбонова конструкция. Всеки основен външен компонент е проектиран, произведен и сглобен в базата на Trick Rides, разположена на площ от близо 2900 кв. м.
До момента в проекта са вложени над 8000 човекочаса, като Trick Rides са работили в тясно сътрудничество с Brothers Carbon по време на CAD проектирането и инженерния процес. За рестомод проект обемът на предварителния дизайн и дигиталното моделиране е необичайно голям.
Scorched не е еднократен проект
Процесът наподобява повече съвременното производство на каросерии по поръчка или програмите за състезателни автомобили, изискващи официално одобрение, отколкото типичната работа дори на най-добрите работилници. Ползите от намаленото тегло и постоянството в качеството са огромни, но другото предимство е повторяемостта – тази карбонова конструкция не е еднократен експеримент, а е проектирана за серийно производство.
Интериорът е значително по-модерен, но не и в стила на европейските тунинг проекти. Trick Rides са си сътрудничили с TMI Products за купето, което включва и първото публично представяне на новата архитектура на седалките с високи облегалки на TMI.
Седалките имат съвременна визия, без да са прекалено крещящи, а останалата част от интериора създава усещане за ръчна изработка, а не просто за подобрение спрямо заводското оборудване. На пода е поставен немски мокет с квадратен десен, приборното табло е с уреди AutoMeter по поръчка, а панелите на вратите и централната конзола са уникални.
Целият интериор е изработен и монтиран в САЩ и макар материалите да са от най-висок клас, нищо не изглежда прекалено модерно. Дизайнът е създаден с идеята да остарява красиво – качество, което е по-рядко срещано в света на рестомод интериорите, отколкото мнозина признават.
Задвижването е също толкова сериозно. Под карбоновия преден капак работи 7,0-литров V8 двигател Boss Nine от Jon Kaase – ход, който ценителите на Ford ще разберат веднага. Това е агрегат с голям работен обем и архитектура, подобна на двигателите Hemi. Двигателят е съчетан с шестстепенна ръчна скоростна кутия TREMEC T-56, така че това е автомобил с три педала.
Изпускателната система осигурява драматичния звук на V8 двигателя чрез колектори от Stainless Works и ауспуси MagnaFlow.
Завършен в цвят „Зловещо черно“ – името казва всичко
Карбоновата каросерия е монтирана върху шаси от Roadster Shop с независимо предно окачване, регулируеми амортисьори Fox, четириточково задно окачване, уголемени стабилизиращи щанги и трикомпонентни джанти Forgeline с гуми Continental ExtremeContact Force. Спирачната сила се осигурява от система на Baer с шестбутални апарати отпред и четирибутални отзад.
Представеният автомобил е в цвят „Зловещо черно“, със стъкла, монтирани наравно с каросерията, и използва компоненти от фрезован алуминий на Ringbrothers, включително дръжки на вратите, панти, огледала и LED задни светлини.
Ще бъдат произведени само 20 екземпляра от Scorched, като купувачите ще могат да избират цвета и двигателя по свой вкус. Карбоновата конструкция е основата, но възможността за персонализация е ключова част от бизнес модела.
Последвайте ни в Google News