Scout Motors: Над 80% от купувачите избират изненадващ тип задвижване

Новата компания Scout Motors все още не е стартирала производството на своите модели Terra и Traveler, но вече има ясна представа за предпочитанията на своите бъдещи клиенти. Интересът към пикапа и всъдехода е висок, като компанията вече е събрала около 130 000 резервации, а първоначалните данни разкриват интересна тенденция.

Според главния изпълнителен директор Скот Кеог над 80% от резервациите са за електрическото задвижване с удължен пробег (EREV). Това показва, че докато електрическата инфраструктура се развива, подобни хибридни системи може да се окажат най-доброто решение на този етап.

Какво избират купувачите?

В интервю за Bloomberg Кеог заяви, че пазарът е показал своите предпочитания, като над 80% от клиентите са избрали варианта с удължен пробег. Това се равнява на поне 104 000 от общо 130 000 клиенти, направили резервация. Те са предпочели версията, която комбинира електрическо задвижване с малък бензинов двигател, работещ като генератор. Този избор подсказва, че много потребители продължават да ценят гъвкавостта при пътуване на дълги разстояния пред изцяло електрическото задвижване.

И двата автомобила споделят модулна архитектура, която поддържа както изцяло електрически вариант, така и система с удължен пробег. Чисто електрическата версия ще използва никел-манган-кобалтова (NMC) батерия с капацитет от приблизително 120 кВтч, осигуряваща пробег от около 563 км.

Какви са разликите в системите?

От друга страна, моделите с удължен пробег използват по-малка литиево-желязо-фосфатна (LFP) батерия с около наполовина по-малък капацитет, която осигурява пробег от 241 км само на ток. Когато зарядът в батерията намалее, малък бензинов генератор се включва, за да я захранва. По този начин общият пробег на EREV версията достига около 800 км.

Кеог намекна, че поради голямото търсене Scout може да даде приоритет на варианта с удължен пробег при старта на производството. Той отбеляза, че компанията се стреми да отговори на пазарното търсене, но все още няма официално обявено решение.

И двете версии ще слизат от поточната линия в новия завод на Scout на стойност 2,3 милиарда долара в Блайтууд, Южна Каролина. Началото на производството е планирано за края на 2027 г. Въпреки настоящите предпочитания на клиентите, Кеог вярва, че бъдещето принадлежи на електрическите автомобили.

Той заяви, че светът продължава да се движи към електрическо бъдеще, като технологиите и иновациите вече са налице. Според него Scout трябва да бъде подготвен за следващите 100 години, а не да бъде марка с двугодишен живот. Ще бъде интересно да се проследи как технологичният напредък до 2027 г. ще повлияе на стратегията на Scout и дали първоначалното търсене на гъвкавост ще отстъпи място на изцяло електрическото задвижване, когато инфраструктурата се развие достатъчно.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации