SEAT & CUPRA пусна в експлоатация своя завод за сглобяване на батерийни системи в Марторел. Това е ключов етап в трансформацията на компанията, който позиционира Испания като важен център за електрическа мобилност в Европа.
Откриването е част от общата стратегия на Volkswagen Group за батериите, която цели да балансира между собственото производство и доставките от трети страни. По този начин се постига максимална гъвкавост и постоянен достъп до иновации, технологии и вериги за доставки.
Със стартирането на тези съоръжения компанията прави важна стъпка в плановете си за преминаване към електрическо задвижване за серийното производство на CUPRA Raval и Volkswagen ID. Polo от 2026 г. нататък. Освен това компанията ръководи проекта „Electric Urban Car Family“ за Brand Group Core на Volkswagen Group, който включва четири изцяло електрически модела от три различни марки, всички произведени в Испания.
Ключова роля на завода за бъдещето на Марторел
Изграден за малко повече от две години с инвестиция от 300 милиона евро, заводът за сглобяване на батерийни системи е основно съоръжение в трансформацията на Марторел. Той се простира на площ от 64 000 квадратни метра и има капацитет да сглобява по една батерийна система на всеки 45 секунди, което се равнява на 1200 системи на ден и 300 000 годишно. От 2026 г. той ще захранва ексклузивно производствените линии на CUPRA Raval и Volkswagen ID. Polo, като батериите ще се транспортират автоматично до монтажния цех по 600-метров мост.
Това уникално решение, заедно с 11 000 слънчеви панела на покрива, които ще осигуряват 70% от необходимата електроенергия, помага за намаляване на въглеродния отпечатък и гарантира по-устойчиво и конкурентоспособно производство. В допълнение, система за събиране на вода с капацитет, еквивалентен на три олимпийски плувни басейна, ще подсили ангажимента на завода към ефективността на ресурсите.
Според Гюнтер Мендл, ръководител на Центъра за върхови постижения в областта на батериите на групата, компанията вече заема водеща роля в ключовата технология на електрическия свят. Той заяви, че батерийната система MEB+, сглобявана в Марторел, е напълно конкурентоспособна и представлява ясен скок напред с въвеждането на унифицираната клетка. Мендл обясни, че това не е просто поредната батерийна клетка, а глобална технологична платформа, която позволява безпрецедентна скорост, мащаб и гъвкавост между марки, региони и сегменти. В същото време се преминава към компактен дизайн „клетка към пакет“ и се добавя литиево-желязо-фосфатна химия като алтернатива. Така се постига по-малка зависимост и по-добър контрол върху технологичните иновации и разходите, което прави електрическата мобилност още по-привлекателна и достъпна.
Откриването на завода бележи финалния етап от процеса на трансформация, започнат от SEAT & CUPRA през 2020 г. Заедно с Volkswagen Group и партньори, компанията е инвестирала 10 милиарда евро в Испания, за да превърне страната в еталон за устойчива мобилност. От тази сума 3 милиарда евро са предназначени изключително за преоборудването на Марторел, който се утвърждава като гъвкав завод, способен да произвежда изцяло електрически, хибридни и ефективни модели с двигатели с вътрешно горене за различни марки на Volkswagen Group.
Тази трансформация затвърждава позицията на Марторел като третия по големина производствен завод на групата в Европа, отговорен за приблизително 25% от автомобилите, произведени в Испания. Целта е да се достигне максимален капацитет от 600 000 автомобила годишно, от които до 300 000 биха могли да бъдат електрически.
Испания: епицентър на електрическата мобилност
SEAT & CUPRA ръководи проекта „Electric Urban Car“ от името на Brand Group Core на Volkswagen Group. Той включва четири електрически модела от три различни марки, които ще се произвеждат в Испания. Проектът предвижда производството на Volkswagen ID. Polo в завода в Марторел, както и серийното производство на Skoda Epiq и Volkswagen ID. Cross в съоръженията на Volkswagen в Навара.
Маркус Хаупт отбеляза, че голяма част от успеха на този проект се дължи на тясното сътрудничество между екипите на SEAT & CUPRA в Марторел и Volkswagen в Навара. Той добави, че в предизвикателен за индустрията момент те са работили като екип, за да постигнат нещо, което надхвърля амбициите им като компания и група: да поведат електрическата мобилност в Европа.
CUPRA Raval: началото на нова ера за марката
CUPRA Raval, чийто световен дебют ще бъде в Барселона през март 2026 г., ще бъде първият модел от семейството „Electric Urban Car“, който ще излезе на пазара. С впечатляващ дизайн и динамични характеристики, той предефинира възможностите на новото поколение електрически автомобили. Базиран на платформата MEB+ на Volkswagen и с предно задвижване, CUPRA Raval предлага динамично изживяване, фокусирано върху водача. С дължина от само 4 метра, той е компактен, но благодарение на управляемостта, просторния интериор и практичния багажник, е проектиран не само за градския живот.
CUPRA Raval ще се предлага в три ексклузивни стартови версии. VZ Extreme ще бъде с мощност 226 к.с. и пробег от около 400 км. Dynamic Plus ще предлага 211 к.с. и пробег до 450 км, а версията Dynamic ще бъде най-достъпният вариант със същата мощност и пробег. С начална цена от 26 000 евро, CUPRA Raval се позиционира като силно конкурентен модел в своя сегмент, който прави електрическата мобилност по-достъпна, без да жертва емоцията и отличителния стил.
С откриването на новия завод за сглобяване на батерии, SEAT & CUPRA затвърждава ангажимента си да постави Испания на картата на електрическите автомобили като единствената компания, която проектира, разработва, произвежда и продава автомобили в страната. От Марторел SEAT & CUPRA проправя пътя към по-устойчива и достъпна мобилност и изгражда по-добро бъдеще за следващите поколения.
Последвайте ни в Google News