Lexus LS, седанът, с който започна всичко за марката и който доказа, че японски луксозен автомобил може да се конкурира с най-добрите в света, се оттегля от сцената. Моделът следва съдбата на много други седани през последните години, приключвайки своя път след почти четири десетилетия на пазара.
Последната глава в богатата история на модела ще бъде написана от Lexus LS500 AWD Heritage Edition модел 2026 г.
Специалното издание Heritage Edition ще бъде произведено в ограничена серия от едва 250 бройки на цена от 100 730 долара. То е базирано на версията LS500 със задвижване на всички колела, която остава единствената налична в гамата. Екстериорът се отличава с впечатляващ тъмен цвят, наречен Ninety Noir, и 20-цолови джанти в цвят Dark Gray Metallic.
Интериорът за първи път в историята на LS ще бъде изпълнен в цвят Rioja Red, който се съчетава с дървени елементи Laser Special Black и акценти от полиран алуминий. Усещането за лукс се допълва от стандартния панорамен стъклен покрив, тапициран с Ultrasuede. Емблема Heritage Edition на централната конзола обозначава специалния статут на автомобила. Всички седалки разполагат с отопление, а за озвучаването се грижи аудио система Mark Levinson с 23 високоговорителя и мощност 2,4 kW. Стандартното оборудване включва също система за автоматично паркиране и камери с панорамен изглед.
Докато оригиналният LS разчиташе на 5,0-литров V8 двигател със задно задвижване, Lexus LS500 AWD Heritage Edition модел 2026 г. ще се задвижва от 3,4-литров V6 с двоен турбокомпресор. Агрегатът развива 416 к.с. и 600 Нм въртящ момент, съчетан с 10-степенна автоматична трансмисия и стандартен централен диференциал Torsen с ограничено приплъзване. Тази конфигурация позволява на LS500 да ускори от 0 до 100 км/ч за 5,2 секунди.
Представен на автомобилното изложение в Детройт през 1989 г., Lexus LS модел 1990 г. направи категорична заявка. Първоначалните впечатления от дизайна го описваха като комбинация от елементи на BMW и Mercedes-Benz с американски акцент под формата на радиаторна решетка в стил Cadillac.
Когато моделът попада за тест през 1990 г., той предизвиква истински шок с качествата си. Покойната Джийн Дженингс от списание Automobile пише, че LS400 е блестящият пример, който всички са очаквали – луксозен автомобил, който глези пътниците си в трафика, служи за лимузина за вечер в операта, справя се с дълги пътувания и същевременно предлага първокласно забавление, когато пътят стане предизвикателен. Тя заключава, че това е просто една от най-добрите интерпретации на луксозен седан на пазара, перфектна още от самото начало.
LS затвърди идеята, че Toyota може да създава луксозни автомобили от световна класа, а това първоначално впечатление беше от решаващо значение за Lexus. Ранният успех на модела е основна причина бъдещето на марката да изглежда светло и днес, въпреки спирането му от производство.
Историята на Lexus LS
В началото на 1994 г. Lexus трябваше да докаже, че може да повтори успеха си, и очакванията бяха високи. Новият LS400 дебютира с подобрена шумоизолация, по-здрава структура на каросерията, адаптивно окачване, по-дълго с около 3,5 см междуосие и по-ефективни спирачки. Въпреки тези промени, Lexus LS400 модел 1995 г. беше с около 90 кг по-лек и предлагаше малко по-добра горивна ефективност. Малко преди своя фейслифт, през 1997 г. се появи и специална версия Coach Edition, ограничена до 2500 бройки, с кожени повърхности в интериора, произведени от американската компания Coach.
През 2000 г. дебютира третото поколение на модела – Lexus LS430 модел 2001 г., оборудван с 4,3-литров V8 двигател. Дизайнът му беше определен като много консервативен в сравнение с конкурентите от Mercedes и BMW, но луксозният му характер, особено във версията Ultra Luxury, беше безспорен. Тогава в специализираните издания се отбелязва, че на LS все още му липсва ярко изразеният характер на големите модели на Mercedes и BMW, но историята и проучванията на J.D. Power показват, че купувачите на LS430 изобщо не се притесняват от този факт.
Следващото поколение се появи пет години по-късно. След като концептът LF-Sh беше показан на автомобилното изложение в Токио през 2005 г., моделите LS460 и LS460 L дебютираха на салона в Детройт през 2006 г. Малко след това, в Ню Йорк беше представен и LS600h L – хибридна версия с удължено междуосие, задвижвана от електрифициран 5,0-литров V8 с обща мощност 438 к.с. Това беше и първият сериен модел на Lexus, чиято цена надхвърли 100 000 долара.
Петото и последно поколение на Lexus LS дебютира през 2017 г. Базиран на концепта Lexus LF-FC от 2015 г., дизайнът му представляваше радикална промяна спрямо консервативния стил на четвъртото поколение. Това беше и първата генерация, която не се предлагаше с V8 двигател, а разчиташе на 3,4-литровия V6 с двоен турбокомпресор, използван и до днес. В публикация от 2018 г. се посочва, че Lexus вече е една от най-популярните марки в САЩ, но моделът LS остава в сянката на няколко германски конкуренти по отношение на продажбите. Въпреки че инфоразвлекателната му система не е сред най-добрите, автомобилът притежава повече дух, отколкото моделът е имал от доста време насам.
Последвайте ни в Google News