Непрестанни проблеми
Семейство от щата Мичиган заведе дело срещу Stellantis, компанията-майка на Jeep, заради сериозни и повтарящи се проблеми с техния plug-in хибриден Grand Cherokee. Автомобилът е взет на лизинг като нов през 2023 г.
Според Карли и Пи Джей Филипс, те са се сблъскали с безкрайна поредица от неизправности. Проблемите варират от неработеща камера за заден ход и премигващ сензорен екран до отказ на отоплението – нещо особено неприятно през зимата в Мичиган. В продължение на месеци техният Jeep постоянно е влизал и излизал от сервиз за гаранционни ремонти, които така и не са успели да отстранят повредите.
Ситуацията ескалира, когато автомобилът внезапно изгасва, докато Карли шофира по натоварената междущатска магистрала I-75. За щастие, тя успява да отбие безопасно в аварийната лента, но подобен инцидент сериозно подкопава доверието във всяко превозно средство. Семейството съобщава, че от 39-месечния лизингов период автомобилът е прекарал поне осем месеца в сервиза, докато те продължават да плащат месечна вноска от над 700 долара.
Правен отговор и сервизна акция
Оказва се, че семейство Филипс не са единствените собственици с проблеми при модела 4xe. На 4 септември Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) обяви сервизна акция за Jeep Grand Cherokee 4xe, произведени между 2022 г. и 2026 г. Близо 92 000 автомобила са засегнати от проблем, описан като „софтуерна грешка в процесора за управление на хибридната система, която може да доведе до загуба на задвижване“. Проблемът се отстранява с безплатна актуализация на софтуера в оторизираните сервизи.
След многобройните проблеми собствениците са влезли в арбитражна процедура с автомобилния производител в опит да намерят решение. Предложението на арбитъра обаче се оказва неприемливо за тях. В края на юли семейство Филипс завежда дело в съда. Впоследствие окръжен съдия отменя решението на арбитъра с мотива, че той е превишил правомощията си и е постановил несправедливо решение.
Преди това собственикът е бил в контакт с отдела за обслужване на клиенти на Jeep. Представител на компанията е комуникирал с него, но в един момент е спрял да отговаря на съобщенията му. От Stellantis са заявили, че всяка бъдеща комуникация трябва да преминава през техния правен екип.
Трудно е да се предвиди как ще приключи тази неприятна ситуация, но надеждите са семейство Филипс да получи решение, което ги удовлетворява. Въпреки всички проблеми, Пи Джей остава фен на марката. В изявление пред местни медии той споделя, че винаги е харесвал марката Jeep, но разбираемо се чувстват третирани много несправедливо.
Последвайте ни в Google News