Човекът, отговорен за Ferrari F80, заяви, че новият хибриден V6 двигател е по-добър от V12, който заменя. По-бърз, по-мощен и разбира се, по-ефективен – V6 агрегатът превъзхожда V12 във всеки измерим аспект. Макар това да е вярно от техническа гледна точка, пазарът понякога разказва различна история.
V6 е обективно по-добър, а клиентите са съгласни
По време на скорошна панелна дискусия, посветена на разработката на Ferrari F80, ръководителят на проекта Матео Туркони заяви, че хибридният V6 с турбокомпресор, използван в модела, е „без съмнение по-добър от V12“.
И той е прав. F80, наследникът на LaFerrari (който използваше V12), е по-бърз при ускорение до 100 км/ч, има по-висока максимална скорост и постига по-добро време на тестовата писта „Фиорано“.
Клиентите също не се оплакват. Всички 799 бройки от F80 бяха продадени още преди официалното представяне на автомобила.
Емоциите срещу обективните данни
При автомобилите винаги има две страни на монетата. Хората купуват коли както по обективни причини – разход на гориво, динамика и т.н., така и по чисто субективни.
Обективно погледнато, всеки съвременен двигател е по-добър от този, който заменя. Субективно обаче, някои хора просто предпочитат други неща.
Например, RAM научи този урок по трудния начин, след като премахна V8 двигателя като опция за пикапа 1500. Макар V6 агрегатът, който го замести, да беше по-добър на хартия, клиентите просто не го искаха и компанията беше принудена да върне V8.
Dodge се сблъсква с подобен проблем с новия Charger Daytona. Той е по-бърз и по-ефективен от старите Challenger и Charger, които заменя, но феновете на „мъсъл“ автомобилите трудно приемат идеята за електрически модел. Именно затова Dodge обмисля да върне двигател с вътрешно горене, след като обяви спирането на топ версията Scat Pack.
Последвайте ни в Google News