Шефът на Ford предупреждава: Продажбите на електромобили може да се сринат наполовина

Промени в правителствените политики карат Ford да преосмисли как да използва излишния си капацитет за производство на електрически автомобили и своите заводи за батерии.

Краят на федералния данъчен кредит за покупка на електромобили в САЩ постави индустрията в напрежение, а изпълнителният директор на Ford предупреждава за сериозни последици. Без стимула от 7500 долара, Джим Фарли смята, че търсенето на електрически превозни средства в САЩ може да се срине, като продажбите потенциално да спаднат наполовина. Това е отрезвяващо напомняне за това доколко субсидиите са оформяли прехода на Америка към електрически транспорт.

По време на събитието на компанията „Ford Pro Accelerate“ в Детройт, Фарли заяви, че електромобилите скоро може да представляват едва 5% от общия автомобилен пазар в САЩ. Това ниво беше наблюдавано за последно през 2022 г. и е далеч под рекордния дял от 10 до 12 процента, очакван този месец. Подобна прогноза рисува много по-скромно бъдеще за навлизането на електрическите автомобили, отколкото мнозина в индустрията очакваха.

Свиващ се пазар?

Фарли коментира, че според него това ще бъде един динамичен сектор, но значително по-малък от очакваното, особено след промяната в политиката за емисиите и отпадането на потребителския стимул от 7500 долара. Той добави, че не би се изненадал, ако продажбите на електромобили в САЩ спаднат до 5% в рамките на месец.

Според Фарли, екипът на Ford, отговорен за електрическите модели, постоянно анализира търсенето. Автомобилният производител ще трябва да промени плановете си и да реши как да използва излишния производствен капацитет за електромобили и своите заводи за батерии.

Адаптация към новите правила

„Ще ги запълним, но това ще създаде повече напрежение, защото досега имахме предвидима политика за четири години напред“, отбеляза Фарли. „Сега политиката се промени. Всички трябва да се адаптираме и вярвам, че това ще бъде добре за страната, но ще бъде още един стресов фактор“.

По време на същото събитие Фарли призна, че клиентите на Ford не се интересуват от скъпи електрически автомобили. Поради това производителят ще трябва да създава по-евтини модели, но сега, когато данъчният кредит е премахнат, това ще бъде много по-трудно отпреди.

„Клиентите не се интересуват от електрически автомобил на цена от 75 000 долара“, каза изпълнителният директор на Ford. „Те ги намират за интересни – бързи са, ефективни, не се налага да посещават бензиностанция, но са скъпи“.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации