Шефът на GWM: BYD са „твърде агресивни“

От GWM заявяват, че няма да прибягват до намаления на цените и „агресивни“ тактики, за да останат най-популярната китайска автомобилна марка в Австралия.

Напрегната надпревара за първото място

Компанията GWM признава силния старт на своя китайски конкурент BYD на австралийския пазар, но същевременно го обвинява, че е „твърде агресивен“, като намалява драстично цените и на практика „купува“ пазарен дял.

Към септември 2025 г. GWM, която е най-продаваната китайска марка в Австралия до момента, е реализирала 39 343 автомобила.

BYD следва плътно с 37 923 продажби, като дори изпреварва GWM през последните два месеца и бързо скъсява дистанцията три месеца преди края на годината.

Ръстът в продажбите на GWM от 23,7% тази година се дължи на представянето на седем нови или обновени модела в Австралия, като последните два, пуснати този месец, са плъгин хибридите Haval H6 и Tank 500.

В същото време BYD отбелязва впечатляващо увеличение на продажбите със 149,8% досега през 2025 г. и планира да добави още няколко модела към гамата си преди края на годината.

Различни философии за растеж

В отговор на въпрос относно заплахата от BYD за позицията на GWM, президентът на GWM International, Паркър Ши, заяви пред медии, че изпитва пълно уважение към своите конкуренти. Той призна бързия напредък, представянето и маркетинговите усилия на BYD в Австралия.

Ши обаче изрази и резерви към стратегията им. Той коментира, че според него подходът им не е съвсем правилен, тъй като са „твърде агресивни“. Той поясни, че GWM не прилага подобни практики за „купуване“ на пазарен дял, а предпочита да го печели по „здравословен“ начин.

„Ние не желаем да се ангажираме с ценови войни или да купуваме пазарен дял чрез намаляване на цените“, добави той.

Паркър Ши също така разкритикува практиката за драстично намаляване на цените, прилагана от някои конкуренти. Според него това не носи ползи за клиентите, тъй като се отразява негативно на стойността на автомобилите им при препродажба. „В зрял пазар като австралийския ние предпочитаме постепенен и устойчив растеж“, заключи той.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации