Шефът на Rivian: Има 300 бензинови коли за избор, но само един стойностен електромобил

Не е тайна, че електрическите автомобили все още са значително по-скъпи от своите аналози с двигатели с вътрешно горене. Според скорошен анализ на COX Automotive тази разлика е ясно изразена. През ноември средната цена на нов автомобил в САЩ е била 49 814 долара, докато средната цена на електрически автомобил е достигала 58 638 долара.

Главният изпълнителен директор на Rivian, Ар Джей Скариндж, обръща внимание именно на тази разлика в цените, както и на липсата на разнообразие в САЩ, като двете основни причини за слабото търсене на изцяло електрически превозни средства.

Липсата на достъпни модели

По време на конференцията Brainstorm AI на списание Fortune, Скариндж заяви, че американският пазар не предлага почти никакво разнообразие в сравнение с това, на което се радват купувачите в Европа и Китай. Той подчерта, че именно цената е основната причина пазарният дял на електромобилите в САЩ да е едва 8 процента.

Скариндж стигна дотам, че определи ситуацията като „шокираща липса на избор“, твърдейки, че американските купувачи разполагат с „доста под пет добри възможности“ в ценовия клас около средната стойност на нов автомобил.

Донякъде изненадващо, той посочи Tesla като единствения производител, който предлага наистина стойностни електромобили на цена под 50 000 долара. Model Y се предлага за по-малко от тази сума, а Model 3 започва от под 40 000 долара.

„Това не е отражение на здрав пазар с много възможности за избор“, каза Скариндж. „Като потребител, вие имате на разположение 300 различни модела с двигатели с вътрешно горене на тази цена или по-ниска, но може би само един наистина привлекателен електромобил.“

Разбира се, главният изпълнителен директор не пропусна възможността да промотира предстоящия модел на своята марка – R2. Това е SUV с планирана начална цена от 45 000 долара.

Контрастът с други пазари

Докато американските купувачи на електромобили очакват повече опции, конкурентите в чужбина се борят на пренаситени пазари. Европа предлага изобилие от избор от Volkswagen, BMW, Mercedes и нарастващ списък с китайски производители.

Самият Китай остава най-конкурентното бойно поле за електрически автомобили в света, където BYD, Nio, Xpeng, Leapmotor и дори новодошлият Xiaomi водят ожесточена битка за пазарен дял.

В този контекст Скариндж изрази подкрепа за идеята за връщане на повече производства в САЩ. Той вярва, че това ще помогне на местните марки да увеличат производството на електромобили и в крайна сметка да намалят разходите. Сега остава да видим дали ще се окаже прав.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации