Skoda трябва да подхожда реалистично към размера на своето портфолио и ако се наложи да се взимат трудни решения, по-вероятно е хечбекът Fabia да продължи съществуването си за сметка на Scala.
Високопоставен служител в компанията намекна, че дните на хечбека Scala може да са преброени, като се очаква неговият събрат Fabia да спечели при евентуални съкращения в гамата от леки автомобили.
Стратегически решения за бъдещето
По време на представянето на обновения електрически SUV Enyaq, Киърън Мериган, ръководител на отдела за маркетинг и продукти в Skoda Австралия, коментира бъдещето на Scala и Fabia. Той заяви, че марката „трябва да подхожда реалистично към широчината на моделната си гама“.
Мериган добави, че с навлизането на нови модели, компанията трябва да преразглежда постоянно своето портфолио. Тази стратегия се потвърждава и от бъдещето на Octavia. Според австралийския директор Луси Кун, настоящото поколение на модела ще остане на пазара до края на десетилетието. Това предполага, че версията с двигател с вътрешно горене може, поне временно, да съществува паралелно със своя електрически наследник.
Актуалната Skoda Scala
Skoda Scala дебютира през 2020 г., като през 2024 г. премина през леко обновяване в средата на жизнения си цикъл. Фейслифтът включва освежен външен и вътрешен дизайн, както и някои нови функции.
С обновлението моделната гама беше опростена до два варианта: 85 TSI Select на цена от 33 990 долара и 110 TSI Monte Carlo за 43 890 долара.
Базовата версия Select се задвижва от 1,0-литров трицилиндров турбо бензинов двигател с мощност 116 к.с. и 200 Нм въртящ момент. Той е съчетан със седемстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител, която предава тягата към предните колела.
Вариантът Monte Carlo разполага с по-голям 1,5-литров четирицилиндров турбо двигател, генериращ 150 к.с. и 250 Нм. Задвижването отново е предно, а скоростната кутия е седемстепенен автоматик.
Позициониране на пазара и евентуален наследник
Scala се конкурира с модели като Volkswagen Golf, Toyota Corolla и Mazda 3. Основното ѝ предимство пред тях е обемът на багажника, който със своите 467 литра е сравним дори с някои малки SUV автомобили.
Въпреки спекулациите за спирането на модела, се появява информация, че той може да бъде наследен от серийна версия на концепта Vision O, която се очаква през 2027 г. Концептуалният автомобил беше официално представен наскоро на автомобилното изложение в Мюнхен.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща


Подобни публикации

Кибератаката срещу JLR: предупреждение за производителите на електромобили

CEVA Logistics стартира програма за рециклиране на батерии за електромобили в Европа

Нова хибридна триколка съчетава педали и мощност за скорост от 120 км/ч
