Skoda Vision O загатва бъдещето на изцяло електрическата Octavia

Новото атрактивно комби ще влезе в производство с почти същата форма и дизайн, твърди ръководителят на компанията

Skoda представи Vision O – нов концептуален автомобил, който показва следващото поколение на изцяло електрическото комби Octavia. След модела Epiq, Vision O е поредният автомобил, който възприема изцяло новия дизайнерски език на марката, наречен „Modern Solid“, и потвърждава ангажимента на Skoda да електрифицира най-продаваните си модели.

Голяма част от видяното ще се появи и в серийната Octavia. Изпълнителният директор на Skoda, Клаус Целмер, заяви, че пропорциите са почти същите като на производствения автомобил, а предната и задната част са много близки до това, което ще видим на пътя.

Според Skoda, Vision O е разработен отвътре навън, като са използвани проучвания сред клиентите за оформлението, материалите и интерфейса. Интериорът се отличава с минималистичен дизайн, фокусиран върху функционалността и използваемостта. Той включва новия Skoda Horizon Display – екран, който се простира на повече от 1,2 метра по цялата широчина на таблото, допълнен от вертикално ориентиран централен дисплей и въртящ се контролер с тактилна обратна връзка.

Клаус Целмер отбеляза, че ангажиментът на Skoda към клиентите, които се доверяват на марката като лидер в сегмента на комби автомобилите от 2016 г. насам, е движещата сила зад създаването на Vision O. Той го определи като комбинация от иновативен дизайн, над 650 литра багажно пространство, възможности за автономно шофиране и интуитивен AI асистент.

Целмер добави, че този автомобил превръща всяко пътуване в лесно и приятно изживяване, като същевременно допринася за целите за устойчивост и развива дизайнерските принципи „Modern Solid“.

Интериорните характеристики включват над 650 литра багажно пространство, нова система за био-адаптивно осветление, която автоматично регулира светлината според естествените ритми, и редица нови „Simply Clever“ решения като преносима Bluetooth колонка, напълно интегриран хладилник и четири чадъра.

Оливер Щефани, ръководител на дизайнерския отдел в Skoda Auto, заяви, че основното изживяване за екипа е простотата. Според него в днешния свят на шум и сложност Vision O връща яснотата и спокойствието в дизайна и функционалността.

Vision O е базиран на бъдеща електрическа платформа на Volkswagen Group и интегрира напреднали технологии за автономно шофиране. При определени условия автомобилът може да управлява всички задачи по шофирането самостоятелно. Специален режим „Tranquil“ регулира интериора и осветлението за максимална релаксация и комфорт.

Дигиталният асистент Laura, задвижван от изкуствен интелект, е централен за потребителското изживяване, като предоставя навигация, забавление, водене на бележки и контекстуална информация. Асистентът поддържа и ново приложение Vision O, което разширява функционалността извън автомобила, включително асистент за товарене и инструменти за персонализация.

Skoda ще интегрира и нови функции в съществуващото си приложение MySkoda, включително AI планировчик на маршрути, изграден с Google Gemini. Той ще позволява на шофьорите да планират пътувания с автоматични предложения за спирки за зареждане, ресторанти и търговски центрове въз основа на потребителските предпочитания.

Vision O е дълъг 4850 мм и широк 1900 мм, което го прави малко по-голям от настоящата Octavia Combi. Концептуалният модел се отличава с нова осветена предна част „Tech-loop“, Т-образни задни светлини и панорамен покрив. Дизайнът на каросерията е аеродинамично оптимизиран с охлаждащи отвори, активни решетки, вентилация на предния капак, специални джанти и прибиращи се дръжки на вратите, което помага за увеличаване на пробега и подобряване на ефективността.

Отличителна нова B-колона с интегриран мотив на кука Skoda подчертава пространството и стабилността, докато цветът на концептуалния автомобил прелива от синьо към пясъчно бежово с помощта на перлени пигменти. Черният покрив и затъмнените стъкла допълват екстериора.

В интериора са използвани множество устойчиви материали. Тапицерията включва модерни изкуствени кожи като Ultrasuede Nu, която е направена от 65% растителни съставки, и подова настилка от рециклирана кожа NABORE, произведена от отпадъци след производството. Подглавниците са изработени чрез 3D принтиране от термопластичен полиуретан (TPU) и имат структура тип „пчелна пита“ за комфорт и устойчивост.

Skoda е лидер в европейския сегмент на комби автомобилите от 2016 г. насам, като от 1998 г. са продадени над 3,6 милиона броя Octavia и Superb Combi. Само моделът Octavia Combi е достигнал над 3 милиона продажби от модерното си представяне през 1998 г. и е най-успешното комби в историята на марката.

Първата Octavia е представена през 1959 г., а версията комби се появява година по-късно.

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Прочети още

Подобни публикации