Въпреки слуховете за спирането на модела, Hyundai Sonata ще получи изцяло ново поколение. То ще заложи на по-ръбест, ретро дизайн, вдъхновен от оригиналния модел от 1985 г., който ще бъде съчетан с хибридни задвижвания и модерни технологии. Така седанът ще продължи да се бори за място на пазар, доминиран от кросоувъри.
Средноразмерният седан на Hyundai все още не е достигнал своя край. Въпреки дългогодишните спекулации, че Sonata ще бъде тихомълком спрян от производство, според информация от Корея изцяло ново поколение (с вътрешен код DN9) е в процес на разработка. Дебютът му на местния пазар се очаква в края на 2026 г., а продажбите в САЩ вероятно ще започнат с модел 2027 г.
Интересният обрат е, че Hyundai възнамерява да заложи на по-квадратна визия, вдъхновена от 80-те години, която препраща към първото поколение Sonata от 1985 г. Дизайнът ще бъде изпълнен в новия стилистичен език на компанията, наречен „Art of Steel“. В моделна гама, където кросоувъри като Palisade са водещи, следващият Sonata изглежда като възможност за преосмисляне на седана с напълно различна визуална концепция.
По-ръбест дизайн, вдъхновен от 80-те
Настоящите модели Sonata разчитат на ниска, фастбек линия на покрива и стила „Sensuous Sportiness“, който Hyundai налага от години. Очаква се DN9 да поеме в противоположна посока. Първоначалната информация предполага по-висок и изправен силует с прави линии, изразени рамене и по-чисти, структурно изглеждащи панели на каросерията. Идеята е за по-малко стремително купе и повече зрял, леко ретро седан, който прави препратка към оригиналния Sonata, без да се превръща в чисто упражнение по носталгия.
Стилът „Art of Steel“, видян при други бъдещи продукти на Hyundai, цели да подчертае формата и напрежението в метала, вместо да ги скрива под сложни извивки. Очаква се моделът да има LED светлинни ленти по цялата ширина отпред и отзад, ясни дневни светлини и голям надпис „SONATA“ на опростената задна част. Това се вписва в по-широката стратегия на Hyundai за преминаване към по-смели и геометрични форми, която вече се прилага и при електрическите автомобили.
Хибридно задвижване и модерен интериор
Очаква се следващото поколение Sonata да се фокусира основно върху хибридните задвижвания, вместо да премине към изцяло електрическа платформа. Хибридните варианти ще формират ядрото на гамата, като вероятно ще се предлага и плъгин хибрид за пазарите, които го поддържат. Те ще се основават на сегашната комбинация от 2,5-литрови бензинови двигатели и хибридни опции. Версиите само с бензинов двигател може да бъдат ограничени или специфични за определени региони с оглед на затягащите се емисионни норми.
В интериора Hyundai планира по-ориентирано към софтуера купе с обновена инфоразвлекателна система, нова операционна система и по-усъвършенствани асистенти за водача. Целта е да се създаде по-тих и луксозен седан, без да се преследва минимализъм, доминиран от екрани, който някои клиенти намират за студен. Опитът от по-големи модели, включително настройката на системите за безопасност при SUV автомобили като Palisade, неизбежно ще бъде приложен и при седана, тъй като Hyundai ще се стреми към по-високи оценки и по-добра репутация по отношение на сигурността.
Защо Sonata остава важен модел за Hyundai
Значението на Sonata за корейския пазар е огромно. В миналото това беше най-продаваният автомобил в Корея и все още носи голяма тежест за марката, въпреки че кросоувърите и по-големите седани вече го изпреварват по продажби. В световен мащаб моделът дава на Hyundai разпознаваем играч срещу утвърдени конкуренти като Camry и Accord. Пълното му спиране би оставило празнина под електрическия Ioniq 6, за която пазарът все още не е готов.
Вместо това Hyundai изглежда готов да даде още един голям шанс на модела: по-изправен, ретро седан, който залага на идеята за „бъдеща класика“, вместо да се опитва да бъде купе с четири врати. За купувачите това ще означава още една възможност в сегмент, който все още има значение, особено за тези, които не искат SUV.
Последвайте ни в Google News