Моделите от гамата „Neue Klasse“ на BMW обещават пъргава управляемост, бързи дистанционни актуализации и постоянна еволюция, като нови функции ще бъдат добавяни по няколко пъти в годината.
Второто поколение на BMW iX3 пристига не просто като по-атрактивен и способен наследник на оригинала, а и като първия модел от гамата „Neue Klasse“ – серията, която ще определи посоката на марката през следващото десетилетие. В основата на тази промяна стои софтуерът. От Мюнхен подчертават, че дигиталната архитектура на тези автомобили ще бъде ключова за тяхното развитие, като iX3 е проектиран да получава до три основни актуализации всяка година.
BMW позиционира „Neue Klasse“ като огромен технологичен скок, отчасти благодарение на това, което нарича „Heart of Joy“ – високопроизводителен управляващ модул, който ще се използва във всички бъдещи модели. Той работи съвместно със собствения софтуер на компанията Dynamic Performance Control и управлява всички процеси, свързани с шофирането, в рамките на милисекунди, включително контрола на колелата и кормилното управление.
Според компанията тази технология предлага нещо повече от числа в техническата спецификация. Кристоф Гроте, старши вицепрезидент на BMW, отговарящ за електрониката и софтуера, е споделил пред Automobilwoche, че iX3 се усеща лек, прецизен и дори пъргав на пътя.
Той е добавил, че почти не познава водач на BMW, който да е слязъл от iX3 от „Neue Klasse“ след няколко обиколки на тестовото трасе без широка усмивка. По думите му, това е трудно да се опише с думи, тъй като автомобилът се управлява много леко, почти игриво и с безпрецедентна точност.
Постоянна еволюция
От BMW обръщат внимание и на дългосрочния потенциал. Всяка електронна система в „Neue Klasse“ е проектирана да се актуализира дистанционно, което гарантира, че iX3 ще придобива нови възможности дълго след като напусне завода. Същото ще важи и за всички бъдещи модели от гамата.
Гроте е отбелязал, че повечето конкуренти могат да актуализират само инфоразвлекателната система, докато BMW може да обновява целия автомобил – всички контролни модули, задвижването, системата за зареждане и системите за асистиране на водача. Според него това е ключова способност за софтуерно дефинирания автомобил.
Той е обяснил, че в сравнение със сегашните серийни автомобили на марката, обемът на софтуера в моделите от „Neue Klasse“ е приблизително четири пъти по-голям. Въпреки това, благодарение на натрупания опит с дистанционните актуализации, инсталацията на бъдещите ъпдейти в BMW ще се извършва за около 20 минути, независимо от типа задвижване.
Плановете на BMW предвиждат електронните системи от следващо поколение да бъдат внедрени в 40 модела до края на 2027 г., като всички те ще се възползват от чести актуализации.
По отношение на iX3 Гроте е уточнил, че компанията непрекъснато се развива в полза на своите клиенти. Планира се пускането на три актуализации годишно, които ще носят осезаеми и нови функции. Това ще позволи на автомобилите да изглеждат актуални за много дълго време, без да се налагат физически промени по тях. Той е заключил, че клиентите ще видят много вълнуващи иновации в автомобилите от „Neue Klasse“ през следващите години.
Последвайте ни в Google News