Porsche разработва версии с двигатели с вътрешно горене за следващото поколение на серията 718, като задвижващата система за върховите модели може да бъде заимствана от 911 GTS с цел намаляване на разходите за развойна дейност. Очаква се електрическите и хибридните варианти да дебютират поетапно, започвайки от 2026 г.
През последните години Porsche усилено пренаписва собствените си правила – от отчуждаването на част от верните си фенове с пускането на SUV модели до драматичния обрат в плановете си за изцяло електрическо бъдеще. Последната новина в тази посока е решението двигателите с вътрешно горене да се завърнат в следващото поколение на 718 Cayman и Boxster, за които доскоро се смяташе, че ще разчитат единствено на батерии.
Този ход може и да се хареса на пуристите, но идва с една важна уговорка: опциите с двигател с вътрешно горене ще бъдат позиционирани само на върха в гамата.
Въпреки това новината е добра за тези, които предпочитат техните автомобили Porsche да работят с бензин. Сега нова информация предполага, че тези модели със средноразположен двигател може да получат нещо още по-интригуващо – хибриден шестцилиндров боксерен двигател, заимстван директно от 911.
Изпълнителният директор Оливер Блуме обясни внезапната промяна в посоката, като заяви, че компанията е забелязала ясен спад в търсенето на ексклузивни електрически автомобили и се съобразява с това.
Хибрид със средноразположен двигател
За да се намалят разходите за изследвания и разработки, версиите с двигатели с вътрешно горене на следващата серия 718 ще трябва да споделят компоненти с 911. Това също ще улесни спазването на строгите европейски регулации за емисии.
Най-вероятната конфигурация за следващите Cayman GT4 RS и Boxster Spyder RS е хибридната система T-Hybrid от 992.2 GTS. Тя съчетава 3,6-литров шестцилиндров боксерен двигател с два турбокомпресора и един електромотор. Общата мощност достига 540 к.с., а въртящият момент е 609 Нм.
Това е сериозно увеличение спрямо атмосферния 4,0-литров боксерен двигател в отиващия си Cayman GT4 RS, който предлага 500 к.с. и 450 Нм въртящ момент.
Системата T-Hybrid е избрана заради компактните си размери, тъй като е със 110 мм по-къса в сравнение с нехибридния боксерен двигател на стандартния 911 Carrera.
Краят на ерата на ръчните трансмисии?
Разбира се, за разлика от 911, който е с двигател, разположен отзад, моделите 718 ще запазят характерното си средноразположено шаси, което им осигурява превъзходен баланс и управляемост. Единствената уловка е, че хибридната задвижваща система в момента се предлага ексклузивно с осемстепенната PDK трансмисия.
Освен ако инженерите на Porsche не решат да адаптират системата за ръчна скоростна кутия – ход, който изглежда малко вероятен предвид ограниченията в компановката и интеграцията на хибридните компоненти – това може тихомълком да отбележи края на ръчните трансмисии за гамата 718. За марка, толкова силно свързана с усещането за връзка с автомобила, това може да не се хареса на традиционалистите, въпреки че самата новина за запазването на двигател с вътрешно горене може да смекчи удара.
Макар хибридните спортни автомобили да разполагат с повече от достатъчно мощност, очаква се те да бъдат по-бавни от изцяло електрическите варианти на 718 в ускорение по права линия. На пистата обаче версиите с двигател с вътрешно горене вероятно ще си върнат предимството благодарение на по-ниското тегло, по-острото шаси и по-целенасочената аеродинамика.
Как би могъл да изглежда новият 718
През последните няколко години бяха забелязвани множество маскирани прототипи на следващата серия 718 по време на тестове, но всички те бяха оборудвани с електрическо задвижване. Въпреки това, неофициални компютърни графики вече дават представа как би могъл да изглежда новият Cayman GT4, възприемайки най-новия дизайнерски език на Porsche.
Очаква се новото поколение на Porsche 718 Boxster и Cayman да дебютира през 2026 г. след забавяния, причинени от предизвикателства в развойната дейност. Първо ще се появят изцяло електрическите версии, а хибридните наследници на GT4 RS и Spyder RS ще се присъединят по-късно в жизнения цикъл на модела.
Този поетапен подход би трябвало да даде на инженерите на Porsche достатъчно време да адаптират платформата, предназначена за електромобили, за хибридния боксерен двигател, гарантирайки, че той отговаря на високите стандарти на марката.
Последвайте ни в Google News