Smart #6 дебютира като plug-in хибриден седан, конкурент на BMW Серия 3

Най-големият модел на марката досега

Smart представи #6 – нов елегантен plug-in хибриден седан, който се превръща в най-големия модел на марката досега.

Моделът #6 е първият седан в историята на Smart и едва вторият модел на компанията, който предлага PHEV задвижване. Първият беше новата версия на SUV модела #5, представена в Китай по-рано тази година. Напълно електрически вариант на #6 се очаква да последва през следващата година.

Plug-in хибридната версия на #6 носи означението EHD (Electric Hybrid Drive) и се присъединява към гамата на Smart, която вече включва SUV моделите #1, #3 и #5.

Продажбите на #6 за Европа все още не са потвърдени, но представители на компанията в Китай заявиха, че се обмисля износ като част от усилията за увеличаване на продажбите на фона на спадащия интерес към електрическите автомобили в световен мащаб. В момента Smart оперира в Европа единствено като марка за електрически автомобили.

Дизайн и размери

Въпреки че новият конкурент на BMW Серия 3 представлява рязко скъсване с градските автомобили, които първоначално определиха идентичността на марката, от Smart заявиха, че моделът все още носи елементи от нейната дизайнерска ДНК. Сред тях са късите надвеси и изчистеният, аеродинамично оптимизиран профил.

Интериорът все още не е показан, но се очаква да бъде сходен с този на по-големия #5, който разполага с 13-инчов централен сензорен екран и 10,25-инчово дигитално приборно табло.

С дължина 4906 мм, широчина 1922 мм, височина 1508 мм и междуосие от 2926 мм, моделът #6 има пропорции, близки до тези на Zeekr 07, който дебютира на китайския пазар като седан през 2023 г.

Това е не само най-големият модел на Smart досега, но и един от най-дългите автомобили, изградени върху платформата PMA2+ на Geely. Размерите му го позиционират директно в сегмента на седаните, доминиран в Китай от модели като BYD Seal DM-i и Xiaomi SU7.

Хибридно и електрическо задвижване

Новият #6 използва хибридната система NordThor Hybrid 2.0 на Geely, която съчетава 1,5-литров четирицилиндров бензинов турбо двигател с мощност 161 к.с. и електромотор. Мощността се предава чрез тристепенна специализирана хибридна трансмисия (DHT). От Smart обявиха, че комбинираната мощност достига до 429 к.с.

Литиево-желязо-фосфатна (LFP) батерия, доставяна от SVOLT и CATL, осигурява пробег само на ток от около 285 км според китайския цикъл CLTC. Общият пробег достига 1810 км, а официалният разход на гориво е 3,25 л/100 км.

Платформата PMA2, използвана от #6, поддържа както 400-волтови, така и 800-волтови електрически системи, както и ултрабързо зареждане с прав ток с мощност до 400 кВт.

Напълно електрическата версия на #6 ще дебютира в Китай през следващата година, като ще се предлага с 75 кВч LFP батерия или 94 кВч никел-манган-кобалтова (NMC) батерия.

Моделите със задно задвижване формират основата на електрическата гама. Базовият #6 Pro използва 400-волтова архитектура и развива 340 к.с. с батерия от 75 кВч. Версията #6 Pro+ преминава към 800-волтова система, батерия от 94 кВч и двигател с 363 к.с. – конфигурация, използвана и при нивото на оборудване #6 Premium.

По-нагоре в гамата се намират два модела с два електромотора и задвижване на четирите колела: #6 Pulse с комбинирана мощност от 588 к.с. и флагманът #6 Brabus с 646 к.с. И двете версии са оборудвани с батерия от 94 кВч.

Бъдещето на Smart

Основана от Mercedes-Benz през 1994 г. като германска марка за градски автомобили, днес Smart е съвместно предприятие с равно участие (50:50) между Mercedes-Benz и Geely, със седалище в Нинбо, Китай.

След дебюта на #6, следващото представяне на Smart вероятно ще бъде наследникът на Fortwo, който беше обявен по-рано тази година. Той ще се появи през 2027 г. под името #2. Възможно е да се работи и по наследник на модела Forfour.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации