Smart опроверга слуховете за завръщане на ForFour

Автомобилният производител официално заяви, че към момента не работи по модел Smart #4, който да се присъедини към очаквания градски електрически автомобил Smart #2.

Официално опровержение от Smart

След като се появиха публикации за възраждането на модела ForFour под формата на нов автомобил с четири врати, наречен #4, от Smart внесоха яснота по въпроса. Първоначалната информация предполагаше, че компанията планира да пусне по-практичен модел с четири места, който да продължи духа на спрения от производство ForFour.

В официално изявление пред медиите, директорът по глобални комуникации на Smart, Джак Бейли, уточни, че информацията е невярна. Той заяви, че въпреки интереса към продуктите на марката, към момента няма планове за разработка на наследник на ForFour или на модел #4. Бейли добави, че компанията е насърчена от положителните отзиви и скоро ще сподели повече подробности за предстоящия модел #2.

Контекстът на първоначалната информация

Твърденията за новия модел тръгнаха от британско автомобилно издание след разговор с изпълнителния директор на Smart Europe, Дирк Аделман, по време на автомобилното изложение в Мюнхен. Според публикацията Аделман е намекнал за нов модел, който „трябва да изглежда като наследник“ на последния ForFour.

Производството на този автомобил приключи през 2021 г. Той представляваше удължена версия на ForTwo с две допълнителни врати и споделяше платформата си с Renault Twingo. Това беше второто поколение на модела, като първото се продаваше между 2004 г. и 2006 г. и беше базирано на Mitsubishi Colt.

Европейска разработка и пазарна стратегия

За разлика от настоящите модели в гамата на Smart, които са разработени от Geely в Китай, бъдещият #2 ще използва нова платформа, създадена в сътрудничество с Mercedes в Европа. Според Аделман това е ключово, за да се гарантира, че новият автомобил ще отговаря на изискванията на европейските клиенти.

В първоначалния репортаж се посочваше, че компанията е решила да разшири гамата си с допълнителен модел, за да постигне нужните „икономии от мащаба“. Smart се опитва да създаде нов ForTwo от 2019 г., но изглежда не е успяла да намери партньор за съвместна разработка. Аделман е обяснил, че процесът е отнел три години повече от очакваното, но е по-добре късно, отколкото никога. Той е отбелязал, че най-голямото предизвикателство е било платформата да се направи достатъчно малка за #2, тъй като е „много по-лесно тя да се разшири леко“ за евентуален модел #4.

Разширяване на моделната гама

Smart #2 ще заеме уникално място на пазара като единствения двуместен електрически автомобил в А-сегмента в Европа. Ако хипотетичният #4 се беше осъществил, той щеше да се изправи срещу сериозна конкуренция, включително бъдещото Renault Twingo и серийната версия на концепта ID. Every1 на Volkswagen.

Предстоящият #2 ще разшири гамата на Smart, която в момента включва моделите #1, #3 и #5. Системата за именуване не следва стриктно размера, като четните номера са запазени за стандартни леки автомобили, а нечетните – за SUV модели. Съществуват и слухове за възможен седан Smart #6, който би се вписал в тази логика.

Междувременно Smart подготвя актуализации за кросоувърите #1 и #3. И двата модела ще получат значителни хардуерни промени през 2026 г., последвани от по-сериозен фейслифт през 2027 г. Моделът #1 беше лансиран през 2022 г. като първия продукт от новата ера на Smart, а купеобразният #3 се появи през 2023 г. По-ръбестият #5, представен през 2024 г., остава най-големият автомобил в портфолиото на марката.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации