През последните години автомобилната индустрия преминава през фундаментални промени, белязани от сливането на електрониката и автомобилното инженерство в концепцията за софтуерно дефиниран автомобил (SDV).
В нов епизод на Elektor Engineering Insights д-р Дирк Слама от Bosch обяснява как тази трансформация променя из основи проектирането, разработката и тестването. За разлика от традиционните архитектури, софтуерно дефинираните автомобили интегрират дълбоко вградени системи с модулни софтуерни среди и услуги, свързани с облака. Това позволява по-бързо внедряване на функции и по-динамични конфигурации.
Основно предизвикателство е синхронизирането на методологията и организацията, както е заложено в рамката Pulse Framework на инициативата Digital Auto. Тя комбинира инженерния V-модел с гъвкави (agile) практики, икономично системно инженерство и стратегии, ориентирани към дигитализацията, като симулацията тип „shift left“ (т.е. извършвана на много по-ранен етап). Реален пример за това е последователността за посрещане на пътника, при която задействането на вратата, настройката на седалката и предпочитанията на водача се управляват чрез стандартизирани API интерфейси и се тестват във виртуална среда дълго преди да достигнат до реалния хардуер.
Дискусията разглежда усилията за стандартизация в рамките на Connected Vehicle Systems Alliance (COVESA), рамките за киберсигурност като ISO 21434 и сложността на непрекъснатия процес на официално одобрение в среди с критично значение за безопасността. Подчертава се и потенциалът на изкуствения интелект за персонализация и управление на различните варианти, наред с предизвикателствата пред хармонизирането на регулациите в световен мащаб. Този епизод е изключително интересен за всеки в автомобилната индустрия, тъй като софтуерно дефинираните автомобили обещават да направят превозните средства не само по-безопасни и адаптивни, но и платформи за непрестанни иновации.
Предишна/Следваща новина

