Прототип на високопроизводителна версия на BMW iX3 беше заснет по време на тестове на пистата „Нюрбургринг“, разкривайки по-агресивен стил и подобрени компоненти. Моделът, разработен от M дивизията, се отличава с по-ниско окачване, по-големи джанти и по-мощни спирачки, които подсказват за неговия спортен характер.
Изглежда BMW са доволни от първоначалния прием на Neue Klasse iX3, тъй като развойната дейност по нови версии на електрическия SUV вече е в ход. Някои от тях, оформени от M дивизията, ще бъдат ориентирани към най-спортния сегмент в гамата на компанията.
Визуални и аеродинамични промени
Повдигнатата част на предния капак може да служи като аеродинамичен канал или като въздуховод за охлаждане. Ако това е така, BMW може би жертва част от обема на предния багажник за сметка на специфична за M моделите силова електроника или допълнителни охлаждащи компоненти.
Предната броня има по-агресивен дизайн от опционалния M Sport пакет, който вече се предлага за стандартния iX3, но без да изглежда прекалено натрапчиво. Забелязват се и нови странични прагове и по-ниски елементи по броните, като се очаква след премахването на камуфлажа да се разкрият и по-големи въздухозаборници. Фините раздувки на калниците и новият комплект петлъчеви алуминиеви джанти придават на прототипа по-атлетична стойка.
В задната част тестовият автомобил е без опционалния спойлер, показан на изложението в Мюнхен, но за сметка на това бронята има по-остри контури. Преработен дифузьор с централен отвор завършва дизайна, което предполага, че BMW залага на функционална сдържаност пред визуална показност. Все пак финалният дизайн може да претърпи промени с напредването на тестовете.
Подобрения по шасито и спирачките
Освен визуалните промени, SUV моделът ще се възползва и от по-спортни настройки на шасито за подобрена управляемост. Маскираният прототип изглежда е с по-ниско окачване и разполага с по-големи перфорирани дискови спирачки.
Каква мощност да очакваме?
Германският производител обикновено първо представя M Performance варианти, последвани от пълноценни M модели. Очаква се iX3 M60 да дебютира догодина, като най-вероятно ще разполага с два електромотора и мощност значително над 469 к.с. (345 kW) на iX3 50 xDrive, доближавайки границата от 600 к.с.
Представители на BMW вече потвърдиха, че чистокръвните електрически M автомобили ще използват система с четири мотора, управлявана от електронен блок, наречен „heart of joy“. На теория тази архитектура може да достави мощност до 1360 к.с., въпреки че тази стойност няма да бъде достигната при iX3 M или неговия събрат i3M.
По-реалистична мощност за iX3 M би била в диапазона 700–800 к.с., като има възможност за още по-мощни варианти на по-късен етап. Сред тях може да бъде и Competition модел, който да се доближи до 1 000 к.с.
Не се очаква iX3 M да достигне до шоурумите преди 2027 г.
Последвайте ни в Google News