Двигателите ще реват отново на Гран При на Холандия, но стартирането им не е лесна задача и изисква повече от седем служители.

„Големият цирк“ се завръща на 29, 20 и 31 август с Гран При на Холандия. Пистата Зандвоорт ще бъде домакин на завръщането на 22-мата най-добри пилоти в света, но това ще бъде и третото състезание след средата на сезона, така че е от изключителна важност отборите да спечелят точки. Дата, на която едноместните автомобили ще се завърнат на пътя и двигателите им ще изреват на пистата. Но във Формула 1, простото завъртане на ключа за запалване или натискане на бутона за стартиране не е лесна задача.
Стартирането на двигателите изисква часове подготовка, прецизни настройки на температурата и екип от специалисти. Това, което някога е било просто завъртане на ключа за запалване, сега е щателно планирано и високотехнологично обратно броене.

Експерти на Mercedes разкриха колко време и персонал са необходими за стартирането на един болид

Няма прост бутон за стартиране или ключ за запалване, както в сериен автомобил. Вместо това е необходима сложна процедура, в която компютрите и сензорите играят ключова роля. Както Mercedes разкри пред Auto Motor Und Sport, са необходими поне още три часа до първото запалване. Ключът е да се достигне правилната работна температура на всичко. Компонентите са толкова чувствителни, че нищо няма да работи, ако стойностите не са в правилния диапазон. Това включва например охлаждащата течност и моторното масло. Хибридната система трябва да отговаря и на няколко целеви стойности за температура и налягане.

Седем служители, включително енергийния инженер

Само когато всички числа са в зелената зона, може да започне процесът на стартиране. Това изисква шест до седем служители, включително инженера по силовия агрегат, водещия механик, хибридния техник, техника по двигателите, инженера по шасито и специалиста по хидравлика.

За да се проверят всички параметри, коляновият вал първо се върти на ниски обороти без запалване. След това се извършва проверка при по-високи скорости. Едновременно с това се тества високоволтовата система на хибридните компоненти. За да се избегне рискът от токов удар, всички компоненти трябва да бъдат щателно изолирани. Едва след като всички специалисти дадат зелена светлина, може да се даде команда за запалване.

След като всичко е наред, инженерите телематично активират впръскването на гориво и искрата от свещите, позволявайки на двигателя да стартира сам и да изключи стартера, стабилизирайки се на високи обороти на празен ход, за да се предотврати спиране.

Как се стартира болид от Формула 1?

  1. Загряване на течността: Външни помпи и нагреватели циркулират масло и охлаждаща течност през системата, докато достигнат оптимална работна температура.
  2. Предварително смазване: Външен стартер, свързан с коляновия вал, се използва за неговото завъртане. Това кара маслената помпа да генерира необходимото налягане за смазване на всички вътрешни компоненти на двигателя преди горене.
  3. Дистанционно активиране: Инженерите изпращат дистанционен сигнал за иницииране на последователността на запалване, като проверяват дали всички системи са в рамките на очакваните параметри.
  4. Впръскване и искра: Горивото се впръсква в цилиндрите и свещите генерират искри, причинявайки първоначалното горене, докато стартерът продължава да задвижва коляновия вал.
  5. Стартиране на двигателя: След като двигателят започне да реве, стартерът се изключва. Автомобилът стабилизира мощността на много високи обороти на празен ход, за да предотврати спирането на двигателя.

 

 

,

Подобни публикации