Опасност от отказ на спирачките
Според документите за сервизната акция, подадени до Националната администрация за безопасност на движението по пътищата в САЩ, от FCA US LLC обясняват, че въпросните кросоувъри са произведени с модули на спирачния педал, които могат да се счупят по време на спиране. При такъв сценарий водачът няма да може да задейства основните спирачки на автомобила.
В случай на подобна повреда, от компанията съветват електронната ръчна спирачка да бъде активирана и задържана по време на движение, за да се намали скоростта. Освен това, ако не е деактивирана, системата за автоматично аварийно спиране ще се задейства при установяване на непосредствена опасност от сблъсък.
Проблемният компонент носи номер на част 68607352AA и се произвежда от FCA. Важно е да се отбележи, че Fiat Chrysler Automobiles N.V. преустанови съществуването си през януари 2021 г. след сливането с френския гигант Groupe PSA. Според Stellantis, първият сигнал за счупен спирачен педал е получен през октомври 2025 г.
Това е накарало автомобилния производител да започне разследване. Малко повече от месец по-късно европейският контролен център на Stellantis е уведомен за още един подобен случай. Преди подаването на документите за изтегляне, на компанията е известен един инцидент, който не е довел до наранявания.
Предложеното решение и график
Решението на проблема се състои в това дилърите да подсилят рамото на спирачния педал, като монтират допълнителен болт и гайка. Търговските представителства на Alfa Romeo и Dodge ще бъдат уведомени за сервизната акция на 16 декември 2025 г., а писмата до клиентите ще бъдат изпратени най-късно до 13 януари 2026 г.
Общо са засегнати до 5 974 автомобила, произведени за американския пазар.
Контекст на продажбите
Отчетът за продажбите на FCA US LLC за третото тримесечие на 2025 г. разкрива, че Alfa Romeo не се представя добре в САЩ, като италианската марка е доставила едва 4 778 автомобила през първите девет месеца на годината. От тях кросоувърът Tonale заема дял от 2 109 бройки.
Въпреки че Tonale се продава по-добре от Stelvio и седана Giulia, той изостава значително от своя технологичен близнак Dodge Hornet. За същия деветмесечен период американската марка е продала 8 486 екземпляра от Hornet. За сравнение, застаряващият модел Durango е реализирал 54 417 продажби. Тези данни показват, че Stellantis се нуждае от по-конкурентни компактни кросоувъри, за да възвърне пазарния си дял в този сегмент.
Последвайте ни в Google News