Концернът скоро ще започне реални тестове на нова батерия, която обещава да намали времето за зареждане с до 15 процента и да подобри енергийната ефективност с около 10 на сто.
Въпреки че китайските автомобилни производители и компании за батерии извеждат технологиите за електрически автомобили на ново ниво, традиционните марки също търсят начини да подобрят своите модели. Stellantis е една от тях и благодарение на партньорството си със Saft, дъщерно дружество на енергийния гигант TotalEnergies, представи обещаваща нова разработка.
Прототипът, базиран на Peugeot E-3008, е оборудван с нов тип батерия, създадена по съвместната инициатива IBIS, стартирана от Stellantis преди шест години. Ключовата иновация е, че инверторът и зарядното устройство са вградени директно в самата батерия. Системата поддържа зареждане с променлив (AC) и постоянен (DC) ток, като същевременно захранва 12-волтовата архитектура и спомагателните системи на автомобила.
Повече мощност при по-ниско тегло
Обявените ползи са значителни. От Stellantis съобщават за 10% подобрение в енергийната ефективност в сравнение с конвенционална батерия със същия размер. Максималната мощност се увеличава от 201 к.с. (150 кВт) на 231 к.с. (172 кВт), а цялата система е с 40 кг по-лека и освобождава 17 литра пространство.
Производителността при зареждане също е подобрена, като времето е намалено с до 15 процента. При стандартно зарядно устройство с променлив ток (7 кВт) например, пълното презареждане на Peugeot E-3008 отнема около 6 часа вместо досегашните 7.
Технологията все още е в изпитателен етап
Въпреки че данните са обещаващи, разработката все още е в ранен етап. Тестовете на системата IBIS се разширяват, за да включат изпитания в реални пътни условия. Ако всичко върви по план, от Stellantis предполагат, че технологията може да се появи в серийни автомобили преди края на десетилетието.
Главният технологичен директор и ръководител на инженерния отдел, Нед Курич, обясни, че идеята е проста. Според него този проект отразява убеждението на компанията, че опростяването е иновация. Той заяви, че чрез преосмисляне и опростяване на архитектурата на електрическото задвижване, те го правят по-леко, по-ефективно и по-изгодно. Курич добави, че точно този тип иновации помагат на компанията да предлага по-добри и по-достъпни електрически автомобили на своите клиенти.
Последвайте ни в Google News