Конкурентът на BMW M3, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, е обект на сервизна акция в Съединените щати. Според FCA US LLC, представителството на Stellantis за региона, определени бройки от модел 2024 г. са произведени с потенциално неправилно прокаран кабелен сноп на фаровете.
Разследването по случая е започнало в началото на септември 2025 г. след сигнал за възможен производствен проблем. До ноември 2025 г. организацията е провела срещи с инженерните и производствените си отдели, за да анализира проблема и потенциалните повреди.
Официалното потвърждение е получено на 25 ноември 2025 г., като от FCA US LLC са заявили, че засегнатите автомобили може да не отговарят на федералния стандарт за безопасност, свързан с външното осветление. Доставчик на кабелния сноп е SEWS CABIND S.p.A., но отговорността за проблема е на Stellantis.
Решението на проблема включва проверка и, ако е необходимо, ремонт или подмяна на кабелния сноп. Дилърите ще получат инструкции за правилното му монтиране не по-късно от 16 декември 2025 г. Уведомителните писма до собствениците на засегнатите автомобили ще бъдат изпратени до 28 януари 2026 г.
Смята се, че около 313 автомобила Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio модел 2024 г. може да имат този дефект. Те са произведени в периода между 2 февруари 2024 г. и 3 декември 2024 г. Всички версии на Giulia се сглобяват в завода в Касино, Италия.
Тъй като Giulia е моделът, който въведе архитектурата Giorgio в тогавашната група Fiat Chrysler, заводът в Касино отговаря и за производството на технически свързаните с него SUV модели Stelvio и Maserati Grecale.
Бъдещето на модела и промени в плановете
Основан от Fiat през 70-те години на миналия век за производство на малки автомобили като модел 126, заводът претърпя мащабна модернизация като подготовка за Giulia. Днес той е производствен център за премиум автомобили и в него ще се сглобяват и следващите поколения на Giulia и Stelvio.
И двата бъдещи модела ще използват платформата STLA Large, а премиерата им беше отложена от Stellantis. Причината е необходимостта от преработка на конструкцията, за да може тя да поддържа както двигатели с вътрешно горене, така и хибридни задвижващи системи.
Първоначално базираната в Нидерландия група планираше Giulia и Stelvio да се предлагат само и единствено като електрически автомобили.
Заради тези промени Alfa Romeo удължи жизнения цикъл на настоящите Giulia и Stelvio, базирани на платформата Giorgio, до края на 2027 г. Това означава, че производството на версията Quadrifoglio също ще бъде възобновено. Задвижвани от 2.9-литров V6 двигател, разработен от Ferrari, двата модела разполагат с над 500 к.с.
При лимитираните серии Giulia GTA и GTAm мощността на twin-turbo двигателя беше увеличена до 540 к.с. и 600 Нм въртящ момент. Все още не е ясно дали Quadrifoglio ще се завърне на пазара в САЩ, но шансовете за това са големи.
Alfa Romeo спря продажбите на версиите Quadrifoglio в САЩ след модел 2024 г. Тогава цените им бяха съответно 81 855 долара и 93 370 долара, без да се включва таксата за доставка от 1595 долара.
Последвайте ни в Google News