Ще има ли Dodge Charger с Hemi двигател през 2026 г.?

В днешно време не е лесно да си фен на Dodge, но вярата е това, което поддържа ентусиастите, докато чакат със затаен дъх завръщането на Hemi V8 двигателя. Може би причината е, че въпреки всички трудности, Dodge успя да запази своята значимост на пазара.

Моделите Charger и Challenger се основаваха на почти остарели компоненти, но продажбите им останаха силни. Това се дължеше на смел маркетинг, препратки към миналото с емблематични цветове и участие във войните за конски сили, невиждани в Америка от 70-те години на миналия век. Dodge се превърна в американския антигерой, който се противопоставяше на глобалната индустрия като самотна марка в рамките на мултинационална автомобилна корпорация.

След това дойде усещането за загуба. Край на седаните и купетата с Hemi V8. Край на духа, който създаде Viper, обновения Ram и Prowler. Глобализацията надделя и това не изглеждаше правилно. Цялата репутация на марката, която караше младите да мечтаят за Dodge, сякаш бе изгубена.

Една легенда се завръща… но само за пистата

Добрата новина е, че Dodge отново ще произвежда Charger с Hemi двигател за модел 2026 г. Лошата е, че той няма да бъде легален за движение по обществените пътища. Автомобилът е част от състезателната серия Drag Pak, предназначена изцяло за драг писти. Това е първият състезателен модел, създаден под шапката на нововъзстановеното подразделение SRT Performance, което е обещаващ знак за феновете.

Официалното име е Charger Hustle Stuff Drag Pak by Direct Connection и ще се задвижва от Hemi V8 с работен обем 354 куб. инча (5,8 литра) и механичен компресор. В миналото „Hustle Stuff“ е била марката на Dodge за спортни компоненти, предназначени за клиенти, които са искали да модифицират своите автомобили за драг състезания – от скромния редови шестцилиндров двигател до могъщия 426 Hemi.

Какво представлява Hustle Stuff Drag Pak?

Новият състезателен автомобил е изграден с компоненти от въглеродни влакна, което го прави с около 45 кг по-лек от предшественика си Challenger Drag Pak. Подобно на него, новият Charger използва Hemi V8 с обем 354 куб. инча и компресор, който му позволява да изминава четвърт миля за под 8 секунди. Подобренията по двигателя включват нов алуминиев блок, нови H-образни биели, алуминиеви бутала Diamond и други компоненти.

Ще бъдат произведени само 50 автомобила, всички с индивидуални серийни номера. Те ще бъдат подготвени за състезания от Riley Technologies – компания от Северна Каролина с дългогодишно сътрудничество със SRT. Ограничената серия е проектирана за аматьорски драг състезатели от сериите на NHRA и всеки автомобил ще бъде сертифициран за участие в категорията Factory Stock Showdown (FSS).

Очаква се автомобилът да бъде показан на изложението SEMA през 2025 г. в Лас Вегас. Петдесетте щастливи купувачи ще могат да избират между класически цветове като B5 Blue, Go Mango, Sublime и популярния Plum Crazy, както и по-нови нюанси като Frostbite и Sinamon Stick.

А какво остава за пътя?

За тези, които харесват новия Charger и нямат нищо против да се движат бързо без ръмженето на V8, Dodge вече приема поръчки за версията Scat Pack с четири врати и двигател Sixpack. Компанията твърди, че това ще бъде най-мощният седан на цена под 60 000 долара. Той ще се задвижва от 3,0-литров редови шестцилиндров двигател Hurricane с два турбокомпресора, мощност 550 к.с. и стандартно задвижване на четирите колела. Ускорението от 0 до 100 км/ч ще отнема около 4,1 секунди. Макар времето му на пистата да не може да се сравнява с това на Drag Pak, важно е да се отбележи, че Sixpack е напълно легален за обществените пътища.

А дотогава, вярата остава.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации