Ако търсите хибриден автомобил на старо, обичайните заподозрени вероятно са практични и комфортни, но рядко се определят като вълнуващи или красиви. Въпреки това, на пазара съществува истинско съкровище от стилни хибриди, които често остават незабелязани от купувачите.
За по-малко от стартовата цена на чисто нов Toyota Corolla Cross модел 2026 г., която е 24 635 долара (и то не за хибридната версия), може да се намери луксозен хибриден автомобил, който предлага не само легендарната надеждност на Toyota, но и стил, и динамика. Става дума за един от най-интересните хибриди, който е останал встрани от вниманието на повечето хора.
Лукс и спортен дух за по-малко от 24 000 долара
Моделът, за който става въпрос, е Lexus GS 450h – луксозен хибриден спортен седан, който никога не успя да разклати сериозно германската йерархия в луксозния клас, но въпреки това остава един от най-мощните хибридни спортни седани както в миналото, така и днес.
Модел от 2015 г. на цената на нов SUV на Toyota
За да отговори на критерия да бъде по-достъпен от най-евтиния нов SUV на Toyota, търсенето се ограничава до Lexus GS 450h, произведен най-късно през 2015 г. По-новите екземпляри се доближават по цена до чисто нов Corolla Cross Hybrid. Според Kelley Blue Book, средната обявена цена за GS 450h модел 2015 г. е 23 030 долара, като крайната сума може да варира в зависимост от състоянието на конкретния автомобил.
С малко по-голям бюджет може да се намери модел от 2016 г., който е версията след фейслифта. Цената на такъв автомобил започва от около 25 000 долара, отново в зависимост от състоянието. Разликата от хиляда долара си заслужава, тъй като носи значителни подобрения в дизайна и луксозното оборудване.
За съжаление, тези автомобили се намират трудно
Едно е да можеш да си позволиш GS 450h, а съвсем друго е реално да намериш такъв. Тъй като хибридната версия не е била толкова популярна, колкото GS 350 (който от своя страна е бил изпреварен по продажби от модела ES в средата на миналото десетилетие), днес на пазара на употребявани коли няма много екземпляри. Поради тази причина може да се обмисли и по-старо поколение. Макар и да не е толкова стилно, колкото четвъртата генерация, то използва същата хибридна система с 3,5-литров V6 двигател.
Какво предлага четвъртото поколение Lexus GS
Четвъртото поколение на Lexus GS се продава в САЩ от 2012 г. като модел 2013 г. Позициониран до другия луксозен седан от среден клас на марката – ES, първоначално GS го допълваше отлично, докато намаляващото търсене на седани не доведе до оцеляването само на ES след 2020 г.
Раждането на вретеновидната решетка
GS е първият сериен модел на Lexus, който получава емблематичната вретеновидна решетка. Представена за първи път с концептуалния LF-Gh през 2011 г., нейната версия при GS е с по-умерен дизайн в сравнение с прототипа. Визията се допълва от изчистени линии, дълъг преден капак, който загатва за задното задвижване на автомобила, и задна част с широки L-образни LED стопове.
Един от най-добрите интериори на Lexus
Що се отнася до интериора, това поколение на GS притежаваше един от най-добрите салони, създавани някога от Lexus. Качеството на материалите и сглобката бяха класа над еквивалентните модели на Toyota. В купето бяха използвани щедри количества кожа, дърво и алуминиеви апликации, допълнени от бутони и превключватели със солидно усещане при допир.
Част от привлекателността на модела се дължеше на правилния баланс между аналогови и дигитални елементи, като например елегантния аналогов часовник. Автомобилът предлагаше множество екстри, сред които изключителна аудиосистема Mark Levinson и предни седалки с електрическо регулиране, отопление и охлаждане. Единственият недостатък беше инфоразвлекателната система Lexus Remote Touch – контролерът, наподобяващ тъчпад на лаптоп, не беше толкова интуитивен, колкото въртящите се селектори при германските конкуренти. За съжаление, макар GS да е луксозен седан от среден клас, по-малкият модел ES се оказа по-популярен заради по-ограниченото пространство на задните седалки при GS.
Лукс с нотка спортен дух
В резултат се получаваше луксозен седан, който предлагаше отличен комфорт, но и добавяше доза спортен дух. Окачването не беше толкова твърдо, колкото при BMW Серия 5 от поколенията E60 или F10. Всъщност GS се усещаше комфортен, но при влизане в завой се справяше изненадващо добре с накланянето на каросерията в сравнение с предишни модели на марката. Това вече не беше онзи тромав Lexus от миналото, но дори и по-възрастен шофьор би останал доволен от комфорта и финеса, които предлагаше.
Мощен, но изключително плавен хибрид
Черешката на тортата беше 3.5-литровото хибридно задвижване Lexus Hybrid Drive. То използваше второ поколение хибридна система на Toyota, предназначена за спортни автомобили със задвижване на задните колела. Разбира се, планетарната e-CVT трансмисия не можеше да се мери с финеса и директното усещане на осемстепенната автоматична трансмисия на ZF, използвана от германците. Въпреки това, макар оборотите на 3.5-литровия V6 двигател да се покачваха рязко при силно ускорение, звукът му беше приятен. Перата зад волана пък позволяваха известна степен на „ръчен контрол“, симулирайки работата на многостепенна автоматична скоростна кутия. С обща системна мощност от 338 к.с. рядко се налагаше педалът на газта да се натиска докрай.
Тази хибридна система е също така изключително издръжлива и надеждна. От нея силно се нуждаят повече модели на Lexus през 2025 г., тъй като повечето хибриди на марката днес се съчетават с четирицилиндрови двигатели. Единственият V6 хибрид, който може да се купи от Lexus в момента, е TX 550h+ – триредов plug-in хибриден SUV, който използва 3.5-литров V6. Може би един V6 хибрид без възможност за зареждане би допринесъл значително за финеса на модела RX, както го правеше при предишния RX 450h – един наистина копринено плавен, но мощен луксозен SUV.
Последвайте ни в Google News